Jättesatsning av SvenskHockeyTV

Under sju säsonger har Svenska Ishockeyförbundet i samarbete med LiveArena profilerat och tillgängliggjort hockeyn via livesändningar på webben. Nu är avtalet förlängt i ytterligare tre år.

Målet under de kommande säsongerna är att alla ca 300 ishallar med seriespel ska utrustas för helautomatiserade produktioner

Annons

- Svenskhockey.tv blir en ännu viktigare pusselbit i vår vision om att bli Sveriges mest engagerande idrott.

Täcka alla hockeyhallar

Inför kommande säsong kommer över 100 av landets ishallar att utrustas med helautomatiserade produktionslösningar för ishockeymatcher. Målet under de kommande säsongerna är att alla ca 300 ishallar med seriespel ska utrustas med helautomatiserad teknik och nå möjligheten att sända ishockeymatcher, vilket medför att all ungdoms- och juniorhockey i Sverige kommer att kunna sändas och dokumenteras via Svenska Ishockeyförbundets tjänst Svenskhockey.tv.

Den nya tekniken innebär att ingen person behöver vara involverad i produktionen.

– Det känns riktigt spännande att vi nu kommer att erbjuda alla en möjlighet att följa och engagera sig i svensk hockey på nära håll. Jag tänker då särskilt på alla som har barn, släktingar och kompisar som spelar hockey och som inte kan vara på plats. Men också för svensk hockey i stort, som kan exponera sin verksamhet genom att dokumentera matcher.  säger Christer Plars,  

Vill vara i spetsen

För LiveArena har det här samarbetet stor betydelse då man bevisar att man ligger i framkant av utvecklingen med den teknik och de produkter man erbjuder via artificiell Intelligens.

– Vi har ett fantastiskt samarbete med Svenska Ishockeyförbundet och är såklart både glada och tacksamma att vi får fortsatt förtroende att via Svenskhockey.tv göra ishockey till en demokratisk rättighet och en visionsbärare för hela den svenska hockeyfamiljen. Det finns en enorm kraft i det här projektet, säger Anders Nilsson, VD på LiveArena.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Ansvariga inom Malmö Redhawks är på hugget. I takt med att nyförvärv ökar - nu har sju nyförvärv presenteras, varav Carl Söderberg är det absoluta klippet - växer  skaran av av sponsorer. Senaste nytt -  Bravida hartagit beslutet  att öka engagemanget som huvudpartner igen. 

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

En svensk seger som öppnar perspektivet. Polen härnäst, men nu kan man se konturerna av ett avancemang. Då handlar det inte enbart om sportsliga värden utan i lika hög grad om pengar i belöning. Faktum är att Sverige redan har tjänat 100 miljoner kronor!

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Första avtalet gjordes upp för 50 år sedan. Det består än i dag. Svenska Fotbollförbundet och Folksam har inte tröttnat på varandra utan fortsätter satsningen  och förlänger partneravtalet. 

 Folksam förstärker en position och roll som man vill betona – att vara ”idrottens försäkringsbolag”.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Det är ingen måtta på stjärnglansen och antalet personer när Disovery presenterar medarbetarna vid OS i Tokyo. Men du känner igen de flesta som antingen f d aktiva och framträdande inom idrott eller tidigare synbara i olika TV-kanaler. Det de nu har gemensamt är att de ska guida oss i Discovery+, Kanal 5 och Kanal under några sommarveckor genom Olympiska  spelen iJapan. Lönebudgeten för närmare 50 medarbetare vore rätt intressant ...

60 välkomna miljoner. Glädjen i IFK Norrköping var stor när jätteaffären med ryska klubben Rubin Kazanprese presenterades på torsdagen.  Sead Haksabanovic flyttar dit och fotbolls-Sveriges tredje största affär är ett faktum. Bara Zlatan Ibrahimovic och Alexander Isak har varit dyrare.