Atleten bröt foten inför reklamfilm
Tiokamparen Fredrik Samuelsson, som skulle delta i Finnkampen 2023, var även ansiktet utåt för samarbetet mellan Taxi Stockholm och Finnkampen. Några veckor innan friidrottsevenemanget, bröt Fredrik Samuelsson sin fot under friidrotts-SM. Fredrik var tvungen att stryka sig från Finnkampen och samarbetet mellan friidrottsprofilen och Taxi Stockholm äventyrades.
Innan olyckan, hade Fredrik Samuelsson tillsammans med Taxi Stockholm spelat in en reklamfilm som skulle publiceras i samband med Finnkampen. Reklamfilmens manus byggde på hans medverkan i Finnkampen. När Fredrik bröt foten gick det inte att använda det redan inspelade materialet.
– Vi fick laborera och spåna nya idéer kring hur vi skulle lösa situationen. Lyckligtvis var Friidrottsförbundet och Fredrik väldigt samarbetsvilliga, säger Lina Telander, Marknadsansvarig på Taxi Stockholm.
Bara några dagar efter Fredriks fotoperation, deltog han på en ny inspelning med Taxi Stockholm.
– Vi behövde göra om materialet men vi var fast beslutna om att vi ville göra det med Fredrik. Ett av Taxi Stockholms värdeord är trygghet och det vill vi ska genomsyra hela vår verksamhet, även gentemot våra samarbetsprofiler. Fredriks värde för oss som idrottsman och profil förändrades inte för att han inte kunde delta i själva tävlingen, menar Lina Telander.
– Slutresultatet blev bättre än originalversionen.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar