Michel Tornéus ambassadör för Folkspel

För Michel Tornéus  är inga uppgifter främmande., 2021 var han med i Let´s Dance. ,Sedan fick den  förre längdhopparen, fick mycket beröm för insatsen som expertkommentator i SVT vid friidrott-VM. Nu har han fått ett nytt uppdrag. Han blir ambassadör för Folkspel. 

Michel gläds över det nya engagemanget. Foto: Jessica Gow / TT

– Jättekul! Det är ett varumärke jag verkligen gillar och som står för sunda värderingar, säger Michel.

Med start 18 september rullas ett antal reklamfilmer ut. Utvald för huvudrollen är Michel. Den svenska rekordhållaren (8,44) och friidrottsprofilen är ny ambassadör för Folkspel, föreningslivets eget lotteribolag. 

– Det känns väldigt inspirerande. Jag har samarbetat med Folkspel tidigare och dessutom varit en flitig besökare på Eldsjälsgalan. 

Han avser det uppmärksammade arrangemanget  sedan2008 och som hyllar vardagshjältar och ideella krafter i föreningslivet. 

– Folkspels enorma överskott är häftigt och gör stor skillnad, betonar. Michel 

Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut så ofattbart mycket som 17,5 miljarder kronor till föreningar runt om i Sverige.

Det nya uppdraget innebär att svenskarna får möta Michel Tornéus i olika miljöer där Folkspel verkar och finns.

Anna Johansson, ansvarig på Inhouse-verksamheten på Folkspel framhåller:

– Vi är både glada och väldigt stolta över att  Michel  vill jobba hos oss. 

–  Han har haft en otrolig karriär inom friidrotten och trots att han hoppat på världens största arenor, har han ett engagemang för föreningarnas vardag. 

–  Det är en passion och en övertygelse som vi på Folkspel delar med honom. Med Michel som ny frontperson i vår kommunikation får vi såklart en enorm trovärdighet till vårt budskap. Det ser vi fram emot att ska utveckla framöver.

Anna Johansson fortsätter:

 – Först lanserar vi vår nya reklamfilm samt spottar för radio- och podcasts. Detta markerar också startskottet för Folkspels nya ljudlogo i samarbete med några av branschens allra vassaste aktörer inom produktion, och då tänker jag på Always Frank och regissören Daniel Börjesson, Red Pipe Studios och TMP.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

SOK:s orsförande, hans von Uthman har bestämda åsikter om Framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.