Michel Tornéus ambassadör för Folkspel

För Michel Tornéus  är inga uppgifter främmande., 2021 var han med i Let´s Dance. ,Sedan fick den  förre längdhopparen, fick mycket beröm för insatsen som expertkommentator i SVT vid friidrott-VM. Nu har han fått ett nytt uppdrag. Han blir ambassadör för Folkspel. 

Michel gläds över det nya engagemanget. Foto: Jessica Gow / TT

– Jättekul! Det är ett varumärke jag verkligen gillar och som står för sunda värderingar, säger Michel.

Med start 18 september rullas ett antal reklamfilmer ut. Utvald för huvudrollen är Michel. Den svenska rekordhållaren (8,44) och friidrottsprofilen är ny ambassadör för Folkspel, föreningslivets eget lotteribolag. 

– Det känns väldigt inspirerande. Jag har samarbetat med Folkspel tidigare och dessutom varit en flitig besökare på Eldsjälsgalan. 

Han avser det uppmärksammade arrangemanget  sedan2008 och som hyllar vardagshjältar och ideella krafter i föreningslivet. 

– Folkspels enorma överskott är häftigt och gör stor skillnad, betonar. Michel 

Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut så ofattbart mycket som 17,5 miljarder kronor till föreningar runt om i Sverige.

Det nya uppdraget innebär att svenskarna får möta Michel Tornéus i olika miljöer där Folkspel verkar och finns.

Anna Johansson, ansvarig på Inhouse-verksamheten på Folkspel framhåller:

– Vi är både glada och väldigt stolta över att  Michel  vill jobba hos oss. 

–  Han har haft en otrolig karriär inom friidrotten och trots att han hoppat på världens största arenor, har han ett engagemang för föreningarnas vardag. 

–  Det är en passion och en övertygelse som vi på Folkspel delar med honom. Med Michel som ny frontperson i vår kommunikation får vi såklart en enorm trovärdighet till vårt budskap. Det ser vi fram emot att ska utveckla framöver.

Anna Johansson fortsätter:

 – Först lanserar vi vår nya reklamfilm samt spottar för radio- och podcasts. Detta markerar också startskottet för Folkspels nya ljudlogo i samarbete med några av branschens allra vassaste aktörer inom produktion, och då tänker jag på Always Frank och regissören Daniel Börjesson, Red Pipe Studios och TMP.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Nej, nuvarande seriemodell i ishockey ligger fast. Efter samråd och utvärdering med berörda ligaorganisationer, SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan  har förbundets Elitkommitté herr beslutat att hålla fast vid den seriemodell som klubbades vid förbundsmötet 2019.

Det innebär att SHL:s ifrågasatta ”ångestkval” mellan lag 13 och 14 i SHL finns kvar och att endast ett lag från Hockeyallsvenskan ges möjlighet att ta klivet upp. För Hockeyettans 40  lag är nålsögat fortsatt mycket litet – ett lag flyttas upp efter omfattande kvalspel

Idrotten och idrottsfrågorna tar som vanligt plats i Almedalen. Här kommer en genomgång och listning av seminarier där idrottens aktörer är med och belyser frågor och samhällsutmaningar. 
I år finns det många idrottsperspektiv som fångas upp av olika aktörer under några intensiva dagar. Perspektiv som inte är så vanligt förekommande i den idrottspolitiska debatten annars, såsom hur vi kan integrera idrott i skolan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Försäkringsbolaget Folksam visar prov på hur kreativitet och egen vinning kan ge  ett lyckat sponsoravtal. Men så har bolaget och Svenska Fotbollförbundet variit partners i över 60 år. Nu har parterna enats om en förlängning och samtidigt utökat sitt samarbete Det nya avtalet gäller till och med  2026.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.