ATG förför med kärleksfilm

Du fyller i din V75-kupong, du kanske är gäst på en travbana ibland eller du tittar bara på hästar på TV. Nu visar ATG hur allt vore en omöjlighet utan kärleken till hästen. En mycket emotionell reklamfilm är skapad.

Den 17 januari är det premiär för de nya reklamfilmerna. ATG:s nya reklamkampanj bygger på frågan ”Har du känsla för hästar? Kärleken till djuret som ändå har huvudrollen i både sporten och filmen påvisas starkt.

Takiri i huvudrollen

Under fem dagar på en strand nära Sevilla i södra Spanien pågick inspelningen med de främsta filmhästarna i Europa och som har medverkat i flera Hollywoodproduktioner.

Hästen Takiri har huvudrollen och en man, vars namn saknas, visar hur han älskar sin häst.

Den tredje huvudrollen har Shirley Bassey som är sångerska i ATG:s samtliga filmer. Det är nämligen hon som sjunger "Where do I begin?" - temat ur filmen "Love Story" (med Ryan O'Neal och Ali MacGraw i huvudrollerna) som Francis Lai skrev 1970.

Miljonkostnader

Man törs inte ens gissa vad den här reklamfilmen kan kosta. Men det måste vara något i hästväg…

Under fyra år har ATG marknadsfört V75 under konceptet "För att hästar ger allt". Varje år med ett undertema som drivit reklamkampanjerna. I år är detta tema: "Har du känsla för hästar?". ATG:s reklam 2011 kretsar runt människors känslor för djuren och känsla för spelet.

ATG:s reklamchef Leif Öhlund utvecklar profileringen:

- Gemensamt för alla som ägnar sig åt hästar och hästsport i någon form och värnar om dess fortlevnad, är kärleken till hästen. Vi vill se en långsiktig och livskraftig utveckling av hästnäringen i Sverige.

Vill få spelare

Målgruppen bör helst känna något liknande.

- Genom att söka engagera och involvera denna grupp ännu mer, både känslomässigt och med ökad kunskap, syftar kampanjen till att bredda antalet spelare.

Den längsta filmen är på 80 sekunder och handlar om en vänskap som överlever allt. En man hittar en häst, de blir vänner, delar motgångar och så småningom även triumf.

Svensk byrå producerar

Ur den här filmen utvecklas sedan ett 15-tal olika små historier och nya filmer. Där allt bygger på känsla och kärlek.

- Filmerna i sig är vackra och känsloladdade. De lyfter ytterligare med Shirley Basseys magiska röst.

- Bara att gratulera vår samarbetspartner, reklambyrån Åkestam Holst, till en fulländad produkt, avslutar Leif Öhlund.

Här kan du själv följa produktionen och även se en av de klara filmerna.

Bygget av en jättelik commumity för svensk idrott växer. Nu avslöjas att det bakomvarande företaget, Wimt med vd:n Sebastian och projektets initiativtagare Sebastian Lundgren i spetsen, har fått investeringar på närmare 40 miljoner kr.  Och pengarna fortsätter att rulla in.
- Det har blivit möjligt tack vare en framgångsrik beta-lansering med klubbar som Frölunda HC och Växjö Lakers och det arbetet fortsätter. På tur står bl a Brommapojkarna, säger Sebastian

Det är Peter Stordalens stora dag.Friends Arena blir Strawberry Arena efter att Stockholm Live, som sköter driften av arenan, slutit avtal med Petter Stordalens hotellkedja Strawberry. Avtalet med den norske entreprenören löper på tio år och handlar om en affär på över 100 miljoner kronor

Bygget av arenan var starten för utvecklingen av Arenastaden och är fortsatt en katalysator för områdets attraktionskraft.  

Orienteringens paradnummer O-ringen,  tidigare 5-dagars,  är i högsta grad en kommunal angelägenhet. Oskarshamns kommun, cirka 27 000 invånare  varav 19 000 i tätorten och de senaste åren uppmärksammat för sitt SHL-lag i ishockey,  satsar 7,5 miljoner kronor på nästa veckas jakt efter kontroller i skogarna längs Smålandskusten.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Malmö Redhawks  bygger nytt och  förstärker laget succesivt.Och byggde nytt, det var precis vad Percy Nilsson gjorde för ett antal år sedan när Malmö Arena tillkom.  Den arena som idag är inte bara hemmarink för klubben utan också en huvudpartner. Ett nytt avtal är undertecknat i dagarna. Över hela uppgörelsen svävar Percys intentioner.

Den sista fotbollsmatchen i EM är nu färdigspelad och folkfesten är över. Men statistiken hos behandlingsföretaget Spelfriheten visar klart på något annat än festliga siffror. Istället kan vi se hur mycket ett mästerskap av denna kaliber inebär för antalet personer som behöver söka hjälp för sitt spelande.

I Sverige finns det runt en halv miljon aktiva golfentusiaster. Vad de gör de närmaste fyra dagarna råder det inget tvivel om.  Tro inte att de är på golfbanan, nej, de  tillbringar ett stort antal timmar framför TV:n.

British Open pågår i fyra dagar, timme efter timme.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.