Skidförbundets PR-show för häftig åkning
Det här är Svenska Skidförbundets stora PR-nummer för häftig skidåkning. Det sker mitt i huvudstan och uppemot 20 000 åskådare kommer till Stadion under de här novemberdagarna.
På Skidförbudnets uppdrag
2005 fick dåvarande MårdHagen, i dag Louder, uppdraget av Svenska Skidförbundet att organisera en världscuptävling i snowboard.
Fem år senare har det blivit en attraktion och en självklar mötesplats för alla som gillar skjumps i alla former. Ju högre, ju mera våghalsigt, desto bättre.
Den 20 november är det åter dags för ett av Sveriges största återkommande publika evenemang med fri entré.
För femte året i rad utlovas folkfest med imponerande tävlingsmoment i ”big air” i snowboard samt i skidtävlingen Peak Performance King of Style. Dessutom musik, prova-på-aktiviteter och Sveriges enda vintersportmässa.
Stadium ville återvända
Stadium blir ny titelsponsor för evenemanget och det innebär att sportvarujätten återkommer efter några års bortavaro.
- Stadium är en perfekt partner som både kan tillföra mycket till arrangemanget och samtidigt dra nytta av allt det positiva utfall som genereras, säger Ulf Mård på Living Marketing-byrån Louder som arrangerar actiongalan.
- Winter Jam har på fem år etablerat sig som en av världens bästa citytävlingar men också ett av Stockholm och Sveriges mest mediala event, vilket självklart gör det intressant för oss som aktör inom sport- och sportmode, menar Lars Johan Strand, Marknadschef på Stadium.
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.