Peter är kunden som blir ambassadör

Peter Foppa Forsberg utökar sitt antal av uppdrag. Han blir ambassadör för försäkringsbolaget Svedea, där han själv är kund så beslutet låg nära direkt.

– Jag vet att de tar hand om sina kunder och är ett schyst bolag. Det är viktigt för mig som ambassadör att vi har en gemensam syn på vad som är viktigt. Jag gillar när man är rak och håller det man lovar, säger Peter.

Snabbt växande Svedea och Peter har närmare till varandra än vad någon kunde ana.

– Vi har länge umgåtts med tanken att associeras med ett känt ansikte och när vi kom i kontakt med Next Level Group och Peter kände vi direkt att vi hittat rätt person att representera det vi står för. Vi är ett hårt arbetande lag med fötterna på jorden och tycker alltid att vi kan göra lite mer. Och det är så vi känner Foppa, säger Jonas Roberts, vd på Svedea.

Svedea är noga med att framhålla att kunden prioriteras och två år i rad  har bolaget kunnat stoltsera med utmärkelsen ”Sveriges Nöjdaste Kunder”. Detta efter att rankingen som främst i Svenskt Kvalitetsindex kundnöjdhetsundersökningar. 

Svedea har nu ingått ett flerårigt avtal med Next Level Group och Peter Forsberg 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.