Och nu ska Fredrik jobba med A-laget
Fotbollsgiganten Arsenal väljer svenska Spring Media som agent för medierättigheter. Parterna har kommit överens om ett exklusivt avtal för internationell distribution av Londonklubbens alla medierättigheter och programutbud.
Torsten Billing, partner på Spring Media, säger:
- Det är prestigefyllt och hedersamt att få förvalta medierättigheterna till Arsenal FC, en av världens största fotbollsklubbar. Vi kommer applicera alla våra resurser och expertis inom rättighetslicensiering, innehållsskapande och digital distribution för att öka Arsenals försäljning och globala räckvidd.
"Litar på svenskarna"
Ben Ladkin, General Manager på Arsenal Media, säger:
-Vi är trygga med valet av Spring Media som partner för distribution av vårt växande programutbud. Spring Medias track record gällande försäljning av globala sportmedierättigheter samt värdeskapande digitalt innehåll kommer att ökaexponering för Arsenal världen över.
Spring Media ska arbeta nära Arsenals medieavdelning och stötta klubbens produktion av engagerande innehåll för sin globala supporterskara.
Sälja till olika program
Programmen som Spring Media distribuerar inkluderar:
- Arsenal FC – International Programming block - Ett tre timmar långa veckoprogram som innehåller samtliga klubbens matcher iPremier League-, FA-cup, Champions League och Europa League.
- Magasinprogrammen Arsenal World och Arsenal 360. – Två 26-minuter långa veckomagasin med exklusivt innehåll från klubbens verksamhet.
- Arsenal All Access – Clip service - dagliga klipp av karaktären "bakom kulisserna". Klippen är avsedda för samtliga plattformar och sociala medier.
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
Mjällby AIF toppar allsvenskan, men säljer samtidigt spelare och stärker egna kapitalet rejält på ett egentligen sensationellt sätt.
I söndags sluttfördes förhandlngarna runt t succémittfältaren Nicklas Röjkjaer som lämnar Mjällby. AIF 26-åringen har skrivit på för danska FC Nordsjälland. Samtidigt står det klart att klubben har sålt spelare för runt 60 miljoner på bara några år, vilket faktiskt är en del av strategin att bygga en starkare förening och då ingår att säkra en ekonomisk framtid - och av bara farten förstärka - så pass att laget övertar och behåller ledningen i allsvenskan.
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Om planerna skulle förverkligas överträffas alla andra satsningar i Sverige.
En arkitekttävling om hur de nya arenorna slutligen ska se ut är redan inledd. Och göteborgarna själva ska få rösta för att bli delaktiga i valet.
Den ekonomiska bilden av Dam-EM 2025 klarnar allt mera.
Via flera fans och besökare vid arenorna har omsättningen ökat avsevärt. Nu avslöjas att 600 000 biljetter är sålda och att de förväntade intäkterna väntas uppgå till inte mindre än 128 miljoner euro och därmed budgeteras prispengarna till 41 miljoner euro. Det står också klart att Dam 2025 redan överträffar alla tidigare arrangemang.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna.
Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.
Svensk Hockey-TV har haft sitt mest framgångsrika år hittills under säsongen 2024/2025. Plattformen, som sänder hockey från hela Sverige – från cuper och ungdomsserier till elitnivå – har vuxit kraftigt i både räckvidd och användning. Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, 2,5 miljoner unika tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, har Svensk Hockey-TV blivit en del av den svenska hockeypublikens vardag.
I Djurgårdens nysatsning i SHL var 18-årige Anton Frondell ett bärande namn. Efter 11 mål i Hockeyallsvenskan och stort genombrott i den tuffa kvalserien mot AIK hade kraftfulle Frondell, 94 kg. en säker plats i l sportchefen Niklas Wikegårds ledande formationer.
I den årliga NHL-draften, nu i Los Angeles, förändrades allt, sedan Anton Frondell, 18 år ,uppväxt i Trångsund söder om Stockholm, valts som nummer tre av Chicago.