SOK står bakom ett annorlunda initiativ

Sannerligen ett annorlunda initiativ. SOK, Sveriges Olympiska Kommitté utropar "Anta en olympisk utmaning! och förklarar: "Är du sugen på att utmana dig själv och få träningstips av en olympier? Då är Olympisk Utmaning helt rätt för dig."

De olympiska ringarna kommer till användning i många sammanhang. Nu antar SOK en helt ny roll och vill uppmuntra människor till en mera hälsosam livsstil.

 

Med den nya OlympiaAppen uppstår möjligheten att  utmana sig själv och vinn priser.

Tanken med Olympisk Utmaning är att barn, unga och vuxna ska bli inspirerade att röra på sig och prova på olika idrotter. Det handlar om ett hälsoberämjande event av format.

– Vi på SOK gör allt vi kan för att använda idrotten till att bidra till en bättre värld. Med Olympisk Utmaning vill vi att fler inspireras till en aktiv livsstil och förbättrad hälsa, säger Tobias Hauff, marknadschef på SOK.

I dessa speciella tider då covid-19 påverkar oss alla går Olympisk Utmaning att genomföra och efterleva alla aktuella restriktioner. Projektet är utformat i samarbete med SOK:s huvudpartner Toyota och går hand i hand med Toyotas motto Start Your Impossible.

– Vi ser det här som ett startskott att göra det omöjliga möjligt. Vi vill hjälpa till att sätta barn och unga i rörelse, säger Toyotas marknadschef Jan Casserlöv.

Mer om Olympisk Utmaning finns i den nya OlympiaAppen, som är byggd för att skapa intresse kring olympiska idrotter. I OlympiaAppen finns exklusivt material, spännande läsning och förstås allt om det olympiska.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Damlandslagen i fotboll ligger långt efter herrarna, men ska nu  i alla fall fådubbelt så mycket som vid senaste EM-slutspelet 2017. Men nu framkommer att Uefa dubblar prispengarna till nästa års EM-slutspel på damsidan.

Nej, regeringen nobbar en plan för ett nationellt stöd till kommuner och idrottsrörelsen i syfte att utveckla framtidens idrottsanläggningar. Nu riskerar Sverige att halka ännu längre efter i arbetet att hålla arenor uppdaterade.

-Det här var tänkt att förbättra villkoren  för en meningsfull fritid och inte minst en bättre folkhälsa, kommenterar Björn Eriksson.

Efter tre års väntan är Ryder Cup äntligen tillbaka.

Europa möter USA i en av idrottsvärldens mest prestigefyllda lagtävlingar - och streamingtjänsten Viaplay direktsänder hela 29 timmar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Elon, ledande inom fackhandeln för elprodukter, tar ett stort steg in på sponsormarknaden via ett omfattande avtal som huvudpartner till HockeyAllsvenskan. Via 320 butiker i Sverige ska nu varumärket och samarbetet förstärkas. 

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Fredrik Ljungberg är en av Sveriges mest dekorerade fotbollsspelare. Nu tar han plats i Viaplays Premier League-studio. I det nya uppdraget ingår förutom Premier League även att jobba vid  landslagets matcher, som  Nations League samt kvalen till EM 2024 och VM 2026.

I veckan exporterade fotbolls-Sverige ytterligare tvåt jejer till utlandet Hanna Bennison (Everton)och Filippa Angeldahl (Manchester City) valde England och därmed har inte mindre än 48 tjejer  lämnat Sverige för tjänstgöring på annat håll.