Everysport Group förstärker
Everysport Group har rekryterat Carl Waldenor till ny Chief Commercial Officer (CCO) och medlem av bolagets ledningsgrupp. Carl har gedigen erfarenhet som affärschef för ledande svenska och internationella streamingtjänster, såsom Discovery+ och TV4 Play samt för sportmediesajten Fotbollskanalen.
Han tillträdde sin nya roll den 13 maj 2024. Carl Waldenor är utbildad civilekonom (MSc) vid Handelshögskolan i Stockholm och har i över ett decennium arbetat med affärsutveckling och marknadsföring av välkända digitala konsumentprodukter i den nordiska tv- och streamingbranschen.
Carl kommer senast från Warner Bros. Discovery (WBD) där han var chef för streamingtjänsten Discovery+ i fyra länder och en del av bolagets nordiska ledningsgrupp. Han har även varit marknadschef i Sverige och ansvarat för WBDs svenska digitala affär.
Dessförinnan spenderade han åtta år på TV4, bland annat som chef för TV4 Play och Fotbollskanalen. Waldenor har även mångårig erfarenhet av att arbeta med sport i en kommersiell och digital kontext - exempelvis med Allsvenskan i fotboll, ishockeyns SHL, OS i Tokyo och Beijing samt PGA Touren i golf.
”Vi är entusiastiska över att välkomna Carl till rollen som Chief Commercial Officer. Hans erfarenhet av att verka i gränslandet mellan produkt och marknad samt kunskaen från att framgångsrikt byggt prenumerationstjänster i en internationell miljö gör honom till en stor tillgång för Everysport Group.
- Med Carl på plats är vi väl rustade att fortsätta driva innovation och tillväxt inom sports tech och sportmedia”, säger Hannes Andersson, vd, Everysport Group.
-Jag ser fram emot att få börja arbeta med Everysport Groups starka portfölj av nischade digitala plattformar och tjänster kopplade till sport. I Elite Prospects har bolaget en internationellt stark produkt med enorm potential kvar att utvinna
- Tillsammans med bolagets sportdataprodukter och satsningar på t.ex. hästsport och fotboll, finns det flera spännande affärsprojekt att ta sig an”, säger
Everysport Group AB är en ledande svensk aktör som utvecklar digitala plattformar och tjänster inom sports tech och sportmedia. Koncernens flaggskeppsprodukt, Elite Prospects, är en globalt ledande ishockeyplattform med över 22 000 betalande prenumeranter och 1,5 miljoner unika besökare i veckan.
Everysport Groups huvudkontor är beläget i Stockholm med lokal närvaro även i USA. Koncernen är noterad på Spotlight Stock Market med tickern "EVERY".
Mest lästa just nu
En förening med nio liv, hette det, nej, tio liv, är det rätta, för på måndagsförmiddagen gick Östersunds FK ut med ett pressmeddelande o lät meddela ” Klubben har tillförts över 11,5 miljoner kronor och säkrat fortsatt spel i Superettan 2025”.
- Det råder kaos på många av Stockholms Friidrottsanläggningar!, Det hävdar
Willy Berggren, mångårig ledare inom sporten i huvustan. Han om någon har
erfarenhet och kunskap för att kunna betrakta sportens uveckling. Nu har han
skrivit ett öppet brev och påtalat situation med alla brister och han
vänder sig till ett stort antal ledare,’
För att stötta svenska spelare i deras elitsatsningar inleder Svenska Tennisförbundet samarbete med tennisakademin Good to Great Tennis Academy som därmed blir ett rekommenderat utvecklingscenter.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Carlsberg Group är tillbaka i den europeiska landslagsfotbollens finrum. Här är man väl insatta i konsten att skapa avtal som gynnar varumärket. Via nya partnerskap med dels UEFA och dels Svenska Fotbollförbundet är bolaget nu fotbollsölet till och med år 2030.
Avtalet har en betoning på en jämn fördelning mellan herr- och dammästerskapen.
En svensk spelare har skrivit historia genom att kamma hem den största spelvinsten någonsin i Sverige – orimliga 1,25 miljarder kronor på Eurojackpot. Under tisdagskvällen stod det klart att en rad spelad i Sverige var ensam med full pott, och nu har Svenska Spel Tur fått tag på den lyckliga vinnaren.
Delstatliga Telia säljer sin tv och media-verksamhet till Schibsted Media. Tidigare förlusttyngda TV4 är den stora delen.
Affären påverkar åtskilliga sportintresserade människor.
MFF satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.
26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.
Skriv kommentar