Everysport Group förstärker

Everysport Group har rekryterat Carl Waldenor till ny Chief Commercial Officer (CCO) och medlem av bolagets ledningsgrupp. Carl har gedigen erfarenhet som affärschef för ledande svenska och internationella streamingtjänster, såsom Discovery+ och TV4 Play samt för sportmediesajten Fotbollskanalen. 

Carl Waldenor blir ny Chief Commercial Officer (CCO) och medlem av bolagets ledningsgrupp.

Han tillträdde sin nya roll den 13 maj 2024. Carl Waldenor är utbildad civilekonom (MSc) vid Handelshögskolan i Stockholm och har i över ett decennium arbetat med affärsutveckling och marknadsföring av välkända digitala konsumentprodukter i den nordiska tv- och streamingbranschen. 

Carl kommer senast från Warner Bros. Discovery (WBD) där han var chef för streamingtjänsten Discovery+ i fyra länder och en del av bolagets nordiska ledningsgrupp. Han har även varit marknadschef i Sverige och ansvarat för WBDs svenska digitala affär. 

Dessförinnan spenderade han åtta år på TV4, bland annat som chef för TV4 Play och Fotbollskanalen. Waldenor har även mångårig erfarenhet av att arbeta med sport i en kommersiell och digital kontext - exempelvis med Allsvenskan i fotboll, ishockeyns SHL, OS i Tokyo och Beijing samt PGA Touren i golf. 

”Vi är entusiastiska över att välkomna Carl till rollen som Chief Commercial Officer. Hans erfarenhet av att verka i gränslandet mellan produkt och marknad samt kunskaen från att framgångsrikt byggt prenumerationstjänster i en internationell miljö gör honom till en stor tillgång för Everysport Group. 

- Med Carl på plats är vi väl rustade att fortsätta driva innovation och tillväxt inom sports tech och sportmedia”, säger Hannes Andersson, vd, Everysport Group. 

-Jag ser fram emot att få börja arbeta med Everysport Groups starka portfölj av nischade digitala plattformar och tjänster kopplade till sport. I Elite Prospects har bolaget en internationellt stark produkt med enorm potential kvar att utvinna 

- Tillsammans med bolagets sportdataprodukter och satsningar på t.ex. hästsport och fotboll, finns det flera spännande affärsprojekt att ta sig an”, säger 

Everysport Group AB  är en ledande svensk aktör som utvecklar digitala plattformar och tjänster inom sports tech och sportmedia. Koncernens flaggskeppsprodukt, Elite Prospects, är en globalt ledande ishockeyplattform med över 22 000 betalande prenumeranter och 1,5 miljoner unika besökare i veckan. 

Everysport Groups huvudkontor är beläget i Stockholm med lokal närvaro även i USA. Koncernen är noterad på Spotlight Stock Market med tickern "EVERY".

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 
Årets SM-vinnare på både herr- och damsidan kommer att tilldelas Bengt Johanssons pokal. Efter handbollslegendarens bortgång 2022 påbörjades arbetet med de nya pokalerna till Bengas minne - nu är de redo att lyftas för första gången.
 De båda pokalerna är inte bara symboler för seger, utan också för hans arv och minne.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.