ATG bygger om och förändrar

ATG framhåller ökat fokus på kunden när bolaget  beslutar om ny organisation.

– Nu kraftsamlar vi i arbetet med att nå visionen världens bästa spelupplevelser, säger Hasse Lord Skarplöth, Chief Executive Officer ATG.

STG laddar och omorganiserar verksamheten.

ATG ihop tre avdelningar – Sales, Marketing och Product and Business Development – till en gemensam avdelning under namnet Commercial. 

– Den tidigare organisationsstrukturen har framgångsrikt lotsat ATG in på den nya spelmarknaden. Nu väntar nästa utmaning, att ge våra kunder den absolut bästa spelupplevelsen vid varje tillfälle och i alla kanaler. Därför optimerar vi det arbetet – från våra varumärken och produkter till kundkommunikationen – i en och samma avdelning, säger Hasse Lord Skarplöth.

Katarina Widman, idag Chief Sales Officer, blir chef för den nya avdelningen med titeln Chief Commercial Officer.

– Vi möter dagligen våra drygt 1 miljon kunder i våra butiker, på banorna och på nätet., säger Katarina Widman.

Sten Andersen, idag Chief Marketing and PR Officer, får titeln Senior Advisor inom den nya avdelningen Commercial.

– Givet allt nytt som hänt i branschen och på ATG är det viktigt att optimera kundfokuset, vilket är avsikten med den nya organisationen., säger Sten Andersen.

Mikael Bäcke, idag Chief Product and Business Development Officer, blir ny Chief Executive Officer för den danska spelbolagskoncernen Ecosys, ett helägt dotterbolag till ATG. Henrik Friis, idag CEO på Ecosys, blir ny Chief Operations Officer.  

– Vi har precis lanserat varumärket Derby25 som riktar sig till de danska hästspelskunderna.  

AB Trav och Galopp (ATG) ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. Bolsget erbjuder spel hos drygt 2 000 butiker, i digitala plattformar samt på 36 trav- och galoppbanor runt om i landet. Koncernen hade en nettoomsättning 2018 på 4,2 miljarder kronor.  

Kommentera

Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
Path:
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Brommapojkarna har sålt spelare i  rekordomfattning de senaste två åren. Det har varit så lukrativt att styrelsen nu har mod att säga nej till anbud på forwarden Alladoh  Det är vad Sportbladet uppger på tisdagseftermiddagen

Utredningen för tryggare idrottsevenemang” har överlämnats till regeringen. Ett av förslagen som utredaren presenterar är en ny lag för kamerabevakning som ger arrangörer möjlighet att dela och hantera kameramaterial kopplade till misstänkta brott.

22-27 juli är det damfotboll som gäller mitt i största semesterperioden. EM för damer avgörs i Schweiz. SVT delar mästerskapet med Viaplay och sänder bland annat Sveriges premiär mot Danmark och Sveriges eventuella kvartsfinal. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.

– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.

Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.

I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.

Svenskarna är vana vid att det finns TV-bilder från allsköns idrott, oavset var och när något utspelas . Nu kommer något alldeles unikt.Streamingtjänsten Pluto TV intyroducerar ett samarbete  via All Women’s Sports och Sportkanalen AWSN Network för att dygnet runt kunna sända damsport tillgängligt för svenska TV-tittare – helt gratis dygnet runt. Utbudet ska omfatta  över 2 500 timmar direktsänd damsport årligen

En drömaffär. Öster från  Växjö fick möjlighet att värva Allsvenska 19-årige Youssoupha Sanyang i fjol. Nu får Växjö-klubben möjlighet att tjäna närmare 40 miljoner när tjeckiska mästarlaget Slavia Prag i en rekordaffär vill köpa den tekniske fotbollsspelaren frpn Gambia.

Han  har imponerat stort i inledningen av allsvenskan med sin fart och teknik. På det viset har han blivit uppmärksammad och även blivit en publikfavorit.