Innebandyn startar en PR-sajt
- Det är så oerhört många som har någon relation till innebandyn. Idrotten utövas dagligen på olika nivåer över hela landet, allt från elitmatcher till kompisgäng och inte minst alla barn och ungdomar som i skolan eller på fritidsgårdar spelar på sin egen nivå. Denna närhet samt bredd och spridning utgör innebandyns storhet och utifrån detta vill vi bygga image och stolthet, Jonas Kajler, affärsutvecklare vid Svenska Innebandyförbundet.
En miljon utövare
Han påpekar att det faktiskt finns närmare en miljon utövare i Sverige. I ett första steg lanseras nu sajten med ledorden "Häng med..."
- Här vill vi med reportage och intervjuer, bloggar och bildmaterial erbjuda en digital möjlighet att komma landslagen nära. Målet är att låta den intresserade lära känna spelare, ledare och följa det som händer i och runt landslaget.
Avsikten är att bygga idolskap och profiler.
- Samtidigt kommer vi genom tävlingar och annat erbjuda fysiskt deltagande i och runt landslagen som exempelvis att få "Hänga med när en landslagsspelare tränar med ditt lag". Vi kommer även att göra nedslag under året i samband med landskamper och SM.
Liknande aktiviteter ska även ske vid Ungdoms-, Junior- och Distriktslags-SM.
Ska locka partners
Förbundets officiella hemsida innebandy.se innehåller kommunikation på förbundets villkor, men den nya sajten syftar till att erbjuda det som den innebandyintresserade målgruppen helst vill ha.
- Vi ska därför under resans gång ta reda på vad människor önskar för att ladda siten med rätt innehåll.
Jonas Kajler tror också att sajten kommer att tilltala förbundets alla partners till båda aktiviteter och exponering.
Mest lästa just nu
Mjällby AIF toppar allsvenskan, men säljer samtidigt spelare och stärker egna kapitalet rejält på ett egentligen sensationellt sätt.
I söndags sluttfördes förhandlngarna runt t succémittfältaren Nicklas Röjkjaer som lämnar Mjällby. AIF 26-åringen har skrivit på för danska FC Nordsjälland. Samtidigt står det klart att klubben har sålt spelare för runt 60 miljoner på bara några år, vilket faktiskt är en del av strategin att bygga en starkare förening och då ingår att säkra en ekonomisk framtid - och av bara farten förstärka - så pass att laget övertar och behåller ledningen i allsvenskan.
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Om planerna skulle förverkligas överträffas alla andra satsningar i Sverige.
En arkitekttävling om hur de nya arenorna slutligen ska se ut är redan inledd. Och göteborgarna själva ska få rösta för att bli delaktiga i valet.
Den ekonomiska bilden av Dam-EM 2025 klarnar allt mera.
Via flera fans och besökare vid arenorna har omsättningen ökat avsevärt. Nu avslöjas att 600 000 biljetter är sålda och att de förväntade intäkterna väntas uppgå till inte mindre än 128 miljoner euro och därmed budgeteras prispengarna till 41 miljoner euro. Det står också klart att Dam 2025 redan överträffar alla tidigare arrangemang.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna.
Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.
Svensk Hockey-TV har haft sitt mest framgångsrika år hittills under säsongen 2024/2025. Plattformen, som sänder hockey från hela Sverige – från cuper och ungdomsserier till elitnivå – har vuxit kraftigt i både räckvidd och användning. Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, 2,5 miljoner unika tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, har Svensk Hockey-TV blivit en del av den svenska hockeypublikens vardag.
I Djurgårdens nysatsning i SHL var 18-årige Anton Frondell ett bärande namn. Efter 11 mål i Hockeyallsvenskan och stort genombrott i den tuffa kvalserien mot AIK hade kraftfulle Frondell, 94 kg. en säker plats i l sportchefen Niklas Wikegårds ledande formationer.
I den årliga NHL-draften, nu i Los Angeles, förändrades allt, sedan Anton Frondell, 18 år ,uppväxt i Trångsund söder om Stockholm, valts som nummer tre av Chicago.