Innebandyn startar en PR-sajt

Nu tar innebandyn sats inför framtiden. Klartecknet till att arrangera VM 2014 är starten på en kampanj där sporten lanseras som ”Sveriges närmsta idrott” och det sker via en ny sajt

- Det är så oerhört många som har någon relation till innebandyn. Idrotten utövas dagligen på olika nivåer över hela landet, allt från elitmatcher till kompisgäng och inte minst alla barn och ungdomar som i skolan eller på fritidsgårdar spelar på sin egen nivå. Denna närhet samt bredd och spridning utgör innebandyns storhet och utifrån detta vill vi bygga image och stolthet, Jonas Kajler, affärsutvecklare vid Svenska Innebandyförbundet.

En miljon utövare

Han påpekar att det faktiskt finns närmare en miljon utövare i Sverige. I ett första steg lanseras nu sajten med ledorden "Häng med..."

- Här vill vi med reportage och intervjuer, bloggar och bildmaterial erbjuda en digital möjlighet att komma landslagen nära. Målet är att låta den intresserade lära känna spelare, ledare och följa det som händer i och runt landslaget.

Avsikten är att bygga idolskap och profiler.

- Samtidigt kommer vi genom tävlingar och annat erbjuda fysiskt deltagande i och runt landslagen som exempelvis att få "Hänga med när en landslagsspelare tränar med ditt lag". Vi kommer även att göra nedslag under året i samband med landskamper och SM. 

Liknande aktiviteter ska även ske vid Ungdoms-, Junior- och Distriktslags-SM.

Ska locka partners

Förbundets officiella hemsida innebandy.se innehåller kommunikation på förbundets villkor, men den nya sajten syftar till att erbjuda det som den innebandyintresserade målgruppen helst vill ha.

- Vi ska därför under resans gång ta reda på vad människor önskar för att ladda siten med rätt innehåll.

Jonas Kajler tror också att sajten kommer att tilltala förbundets alla partners till båda aktiviteter och exponering.

aktiva. Detta enligt en analys från Biocatch, som utvecklar teknik mot bedrägerier, gjort av VM-turneringarna 2018 och 2022, och fotbolls-EM 2020. 

Så det mesta talar för lugna gatan nu när fotbolls-EM går in i slutspelet. 

Lord Stanleys pokal, ursprungligen från 1892, gör i sommar stopp hemma hos Oliver Ekman Larsson i Dackehallen i Tingsryd, hos Gustav Forsling i Saab Arena i Linköping och Kevin Stenlund som välkomnar till Ishuset i Tumba med plats för 805 åskådare.

Den svenska trion var natten till tisdagen vid sina drömmars mål,  2-1 mot Edmonton i Stanley Cup-finalen Game  7. En historisk triumf för sydstatslaget aldrig tidigare höjt hockeyns heliga graal i luften, den legendomspunna pokalen som sedan säsongen 1926-1927 delas ut vinnaren av Stanley Cup slutspelet.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Malmö Redhawks  bygger nytt och  förstärker laget succesivt.Och byggde nytt, det var precis vad Percy Nilsson gjorde för ett antal år sedan när Malmö Arena tillkom.  Den arena som idag är inte bara hemmarink för klubben utan också en huvudpartner. Ett nytt avtal är undertecknat i dagarna. Över hela uppgörelsen svävar Percys intentioner.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.