Sven tycker att han har rätt att sluta

Sven Ivarsson tackar för sig. Mannen som byggde upp arenareklamens värde och normer för rättigheterna, och för den skull hittade på en hel del annat, drar sig tillbaka. Han anser sig ha den rättigheten efter 28 år i branschen. Fast han klarar inte att sluta helt.
Sven Ivarsson på Wembley, en av många, många arenor runt om i Europa där han hitatr coh är välbekant för stadionansvariga.


Efter 28 år på tronen som Sveriges pionjär inom Sport & Marketing, lämnar Sven Ivarsson över stafettpinnen till Andreas Ottermark.

Rätt tillfälle att lämna över

- Det känns som att det är läge att trappa ner nu och Andreas är redo för att ta nästa steg, menar Sven Ivarsson som i samma andetag ändå medger att han vill fortsätta och jobba med sitt skötebarn:

- Jag ska inte sluta helt och hållet, utan kommer att finnas där som en slags mentor och bollplank för Andreas och de andra på företaget. Sen håller jag även kontakten med många av våra gamla kunder och partners också, menar Sven Ivarsson.

Sven grundade ISP Sport & Marketing för 28 år sedan och företaget har varit ledande inom branschen sedan dess.

Känner varenda människa

- Sven har all rutin och erfarenhet och han känner varenda människa som sysslar med föreningsliv i Sverige. Det innebär ett enormt nätverk och en enorm cred i flera länder, där han verkat i olika sammanhang. Det är ovärderliga tillgångar som bolaget och jag kan ta del av, säger Andreas Ottermark.

- Alla som känner Sven personligen eller har jobbat med honom i någon form, vet vilken fantastisk människa det är.
Andreas Ottermark, tidigare försäljningschef i bolaget och nu även delägare, blir ny VD för bolaget och har strategin klar för sig.

- Sven har byggt upp ISP till det ledande bolaget inom Sport & Marketing i Sverige. Nu blir det vår uppgift att hålla den positionen och även ta ny mark i Norden. Vår ambition är att fortsätta jobba med de stora evenemangen, med de stora varumärkena, på de stora arenorna.

Först med Led-reklam

ISP var först med att visa digital reklam på en svensk fotbollslandskamp (Danmark-Sverige i juni 2007) och har sedan dess  använt enbart LED-reklam på fotbollslandslagets bortamatcher och en hel del evenemang i övrigt.

Några problem med att fylla sin nya lediga tid tror inte Sven Ivarsson att han kommer att få.

- Jag kommer att ha mycket fritid, vilket känns lite overkligt men det kommer inte att bli några problem att fylla den, kan jag lova. Jag har mycket att ta igen med min familj, barn och barnbarn och mina vänner, fortsätter Sven.

ISP har framför allt ett stort uppdrag som tar tid just nu- Det är att sälja in bandy-VM i skiftet januari och februari med Vänersborg är värdstad. TV4 direktsänder fyra matcher och ISP har tecknat avtal med förbundet om rättigheterna till exponerad reklam i TV.

Fakta

Läs ett större reportage om Sven Ivarsson

Nu avslöjas att ett svenskt konsortium med flera sports tech-bolag köper en fotbollsklubb från Gibraltar, med ett lag som spelar i den högsta, inhemska ligan.

- Med närheten till både Spanien och Portugal finns möjligheten att utveckla och förädla talanger, både inhemska och utifrån, betonar Pär Magnus Roos, delägare och initiativtagare till ägargruppen. Han är den som har samlat ett kapital om närmare 40 miljoner kr. 

Eskilstuna Golfklubb satsar tufft. Nyligen togs det nya klubbhuset i bruk och inom den närmaste tiden också det 18:e nya signaturhålet.

Men smakar det så kostar det. I dagsläget ligger notan på i runda tal 40 miljoner kronor.

Och man är inte på långa vägar framme vid målet.

Nu duger det minsann att spela på hemmaplan. Mikael Ymer som sa nej till spel i Båstadtennisen har gett klartecken till Stockholm Open. 15-23 oktober 2022. Tillsammans med turneringens Tournament Director, Thomas Enqvist, har han dessutom signat för två år. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

IKEA säljer möbler till svenskar i allmänhet. Ja, till några andra också, för den delen.Men som sponsor till Sveriges största folkrörelse har koncernen aldrig gjort sig ett namn. 

Men plötslgt händer det!

IKEA:s Varuhus i Uppsala  hade öppet som vanligt. Men det fanns en markant skillnad. 1 400 orienterare rusade omkring i jakten på skärmar i nya påhittet ”O-Ringen Indoor”.

Dörrarna öppnades och orienterarna släpptes in!

Regeringen föreslår flera åtgärder som förstärker arbetet mot matchfixning. Förändringar som innebära ökade möjligheter att stoppa de som förstör idrotten. Samtidigt ska spelbolag tvingas att dela information vid misstanke om matchfixning.

Discoverys tittar har betalat för att se allsvskan och Superettan. Nu plötsligt kommer beskedet att Kunderna hos CMore kan göra det samma. – titta på svensk elitfotboll.

ishockeyspelare och nu senast bandyspelaren Simon Jansson.

De fullföljer kontrakt med ryska klubbar och i samtliga fall blir de avstängda från landslagsspel. De kände till premisserna, men valde pengarna i stället.