Han valde fotbollens nya marknadschef
Svenska Fotbollförbundet har rekryterat en ny marknads- och försäljningschef efter Mikael Jiffer. Efterträdare blir Helena Taube Rehnmark, med en lång rad ledande positioner inom mediebranschen bakom sig, tar hand om rollen med start en bit in på det nya året.
Helena Taube Rehnmark har en lång och gedigen erfarenhet av tunga ledarroller inom flera stora medieföretag, bland annat Bonnier, Forma Publishing och Vi i Villa. Närmast kommer hon från en roll som försäljningsdirektör på Nyhetsmagasinet Fokus.
Därutöver har hon haft flera förtroendeuppdrag inom föreningslivet, bland annat för Friskis & Svettis, och initierat och drivit nätverk och mentorskap för kvinnor inom kommunikationsbranschen.
– Jag är oerhört glad att kunna presentera Helena Taube Rehnmark som SvFF:s nya marknads- och försäljningschef. I Helena har vi hittat en erfaren, mycket driven och kreativ ledare, med ett starkt fokus på affärsutveckling och intäktsskapande. Hennes förmåga att skapa tydlighet, engagemang och starka resultat kommer att ta vårt marknads- och försäljningsarbete till en ny nivå, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare SvFF.
Utnämningen betyder också att ledningsgruppen får en kvinna igen. Tidigare har Camilla Hagman haft samma jobb.
Helena Taube Rehnmark, är lycklig efter att ha fått jobbet.
– Det här är ett drömuppdrag! Få företeelser i vårt samhälle skapar så mycket engagemang och glädje som fotbollen. Att få möjligheten att utveckla och driva svensk fotbolls kommersiella arbete framåt, tillsammans med det fantastiska team som finns på SvFF känns både lustfyllt och viktigt.
Mest lästa just nu
Ishockeyns 14 SHL-klubbar står ekonomiskt väl rustade inför framtiden. För tredje säsongen i rad noteras nytt publikrekord med totalt 2 417 984 unika åskådare, vilket ger ett publiksnitt med 6 643 åskådaare per match. Det är det högsta snittet någonsin i ligans historia, det tidigare rekordet var från säsongen 2011-2012 med 6 393 personer per match.
- Det råder kaos på många av Stockholms Friidrottsanläggningar!, Det hävdar
Willy Berggren, mångårig ledare inom sporten i huvustan. Han om någon har
erfarenhet och kunskap för att kunna betrakta sportens uveckling. Nu har han
skrivit ett öppet brev och påtalat situation med alla brister och han
vänder sig till ett stort antal ledare,’
Tennisstjärnornas styrkekamp i Kungliga tennishallen som har varit årligen återkommande sedan 1969 och lockat ett antal världsstjärnor byter nu organisation.
Det arrangemang som svenskarna känner som Stockholm Open är nu BNP Paribas Nordic Open och faktum är att turneringen är världens äldsta inomhusturnering på ATP-touren.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
I en intensiv nyhetsflora försvann förra veckan det här högst anmärkningsvärda budskapet: ”Via Gräsroten delar Svenska Spel varje år ut 35 miljoner kronor till ungdomsidrotten och föreningslivet i Sverige”.
I november, då föreningen fyllde 15 år, kunde ordförande Jerry Sjögren meddela att klubben vunnit 100 000 på JOYNA. Några månader senare var det dags igen. Samma lotteri. Samma summa. Samma glädje.
– Galet, helt otroligt, säger en glad kassör vid namn Nina Sjögren.
Delstatliga Telia säljer sin tv och media-verksamhet till Schibsted Media. Tidigare förlusttyngda TV4 är den stora delen.
Affären påverkar åtskilliga sportintresserade människor.
MFF satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.
26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.
Skriv kommentar