Annorlunda sponsorkampanj i handbollen

Den mest spektakulära spelsekvensen ska belönas. Det gäller Månadens Spel i Handbollsligan och SHE, där fansen ska rösta fram segraren och belöna vinnande klubb  med  10 000 kronor att skänka till ett av samhällsengagerande projekt inom manifestationen #viställerupp. Det är handbollens senaste påhitt.

Ett möte i DHE där Sävehofs Jamina Roberts gör mål. En bild som inte hör till nya kampanjen.

Tillsammans med Svensk Elithandboll låter Svenska Spel fansen rösta fram ”Månadens Spel” – månadens snyggaste spelsekvens i dam- respektive herrligan, SHE och Handbollsligan. 

Flygande försvarare, japanare och akrobaträddning, det är exempel på spektakulära spelsekvenser i SHE och Handbollsligan som nu har chans att vinna den första omröstningen av Månadens Spel.  Totalt investerar Svenska Spel 140 000 kr i kampanjen.

Juryn har tagit ut tre spektakulära spelsekvenser från respektive liga. Nu är det upp till fansen att bestämma vilka sekvenser som är häftigast, och vilka klubbar som av Svenska Spel ska tilldelas 10 000 kronor till #viställerupp.

– Att låta fansen rösta fram vinnaren är vårt sätt att visa uppskattning mot dem som följer SHE och Handbollsligan. Vi vet att det är svårt att stödja sitt lag från läktaren just nu och på det här sättet vill vi att fansen ändå ska känna att de är delaktiga, säger Nicklas Biverståhl, sponsringschef på Svenska Spel.

 – Deras engagemang skapar samtidigt värde för klubbarnas arbete med barn och ungdomar och innebär en win-win.

#viställerupp

Projekten inom #viställerupp är många och har främst fokus på barn och ungdomar. Varje klubb väljer själv vilka aktiviteter, inom tre centralt beslutade projektområden:

Hälsa

Integration

Inkludering

– Det jobb som alla föreningar gör är grymt och utan dem så skulle det inte finnas någon framtid för oss spelare eller för ungdomarna, säger Loui Sand som är tidigare elitspelare i Sävehof och nu ambassadör för #viställerupp.

– Arbetet med #viställerupp är högt prioriterat av såväl klubbarna som Svensk Elithandboll. Då klubbarnas ekonomi påverkas mycket av pandemin är tillskottet från Svenska Spel extra viktigt, menar Svensk Elithandbolls vd Peter Gentzel.

Nu är det dags att rösta fram septembers och oktobers häftigaste spelsekvenser. SHE, Handbollsligan och Svenska Spel, låter fansen rösta fram vinnarna, som får utmärkelsen Månadens Spel och tilldelas 10 000 kronor.

Juryn, bestående av representanter från Svensk Elithandboll och Svenska Spel samt  Loui Sand, har nu tagit fram tre spektakulära spelsekvenser från respektive liga.

– Det är riktigt häftiga spelsekvenser som är nominerade, och nu är det upp till, säger jurymedlemmen och #viställerupp-ambassadören Loui Sand.

Biddragen finns på:

Handbollsligan  

SHE 

”Månadens Spel” ska pågå under hela handbollssäsongen 2020/2021 och första omröstningen sker nu under november. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.