Unibet ökar insatsen till fotbollen
För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder. Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.
Det innebär exponering överallt där den allsvenskan skölden finns – ligavinjetter, flaggor, hemsidor, hörnflaggor, digitala produktioner osv.
– Vi är glada över att på kort tid etablerat en så stark relation med SEF och klubbarna att vi nu kan fördjupa samarbetet ytterligare. Det har varit ett jättebra och utvecklande första år tillsammans, där vi sjösatt flera gemensamma initiativ, säger Anders Falk, Sponsorchef på Unibet.
– Att vi nu också är Presenting partner innebär att vi står än närmare varandra och att Unibet blir en naturlig del av Allsvenskan.
– Samarbetet med Unibet fungerar mycket bra. Bara på ett år har vi gemensamt hunnit med att göra betydande insatser, bland annat inom spelarutbildning genom Unicoach och ligaintegritet. Tillsammans avser vi att vara ledande i arbetet mot matchfixing och för sunt spelande, säger Mats Enquist Generalsekreterare på Svensk Elitfotboll
DHL Express har under de senaste tre säsongerna varit Allsvenskans Presenting partner. Efter globala direktiv och reviderade sponsringsstrategier inom DHL Express har parterna valt att i samförstånd inte förlänga samarbetet.
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.
Skriv kommentar