ISP tar hem ett nytt arenaavtal

ISP har nått nya framgångar. Göteborgsföretaget och Svenska Friidrottsförbundet har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam.
ISP:s vd Andreas Ottermark berättar om hur 2014 har börjat på bästa tänkbara sätt för ISP.


ISP har gjort klart med en ny kund, Svenska Friidrottsförbundet. Företaget blir en partner med ett exklusivt säljuppdrag av arenaexponering i samband med förbundets tävlingar.

Ny friidrottsgeneration

- Friidrott berör svenska folket tack vare framgångsrika elitidrottare. Att kunna erbjuda våra kunder exponering och marknadsföring frekvent på tävlingarna känns såklart extra roligt, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing AB

Med en begynnande ny generation finns det åter en förväntan. Därför hoppas friidrotten att man kan behålla greppet om både intresset och åskådarna.

- De nya stjärnorna etablerar sig samtidigt som vi ska utveckla våra egna evenemangen, bl.a Finnkampen och Folksam Grand Prix, säger Jan Larsson, Marknadschef Svenska Friidrottsförbundet.

Många uppdrag

- Avtalet med ISP innebär att vi knyter ett nära samarbete med en säljkår som är specialist på varumärkesexponering vid idrottsevenemang. 

Förbundets och ISP:s gemensamma målsättning är att öka attraktionsvärdet och utveckla nya möjligheter för företag som söker marknadsföring vid friidrottstävlingar.

ISP har haft en bra vinter med uppdrag inom handbollen (både landskamper och matchen med Bengan Boys, skid-SM och företaget sålde också reklam i samband med fotbollslandslagets vinterturné i Abu Dhabi.

- Vi har fått en kanonstart och har mycket jobb just nu, berättar Andreas Ottermark.

Oskar (inte verifierad)

tors, 2014-01-30 13:04

1. Inte förvånad

Inte förvånad att ISP tar hem order efter order. Ett genuint företag som Sven Ivarsson har arbetet upp och som Andreas och hans medhjälpare förvaltar på ett bra sätt. Det är heller inte förvånande att Svenska Friidrottsförbundet anlitar ett bra företag för att sälja reklam. En Marknadschef som tidigare har utvecklat Svenska Fotbollsförbundets Marknadsavd. till absolut det ledande SF i landet.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 
Årets SM-vinnare på både herr- och damsidan kommer att tilldelas Bengt Johanssons pokal. Efter handbollslegendarens bortgång 2022 påbörjades arbetet med de nya pokalerna till Bengas minne - nu är de redo att lyftas för första gången.
 De båda pokalerna är inte bara symboler för seger, utan också för hans arv och minne.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.