ISP tar hem ett nytt arenaavtal

ISP har nått nya framgångar. Göteborgsföretaget och Svenska Friidrottsförbundet har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam.
ISP:s vd Andreas Ottermark berättar om hur 2014 har börjat på bästa tänkbara sätt för ISP.


ISP har gjort klart med en ny kund, Svenska Friidrottsförbundet. Företaget blir en partner med ett exklusivt säljuppdrag av arenaexponering i samband med förbundets tävlingar.

Ny friidrottsgeneration

- Friidrott berör svenska folket tack vare framgångsrika elitidrottare. Att kunna erbjuda våra kunder exponering och marknadsföring frekvent på tävlingarna känns såklart extra roligt, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing AB

Med en begynnande ny generation finns det åter en förväntan. Därför hoppas friidrotten att man kan behålla greppet om både intresset och åskådarna.

- De nya stjärnorna etablerar sig samtidigt som vi ska utveckla våra egna evenemangen, bl.a Finnkampen och Folksam Grand Prix, säger Jan Larsson, Marknadschef Svenska Friidrottsförbundet.

Många uppdrag

- Avtalet med ISP innebär att vi knyter ett nära samarbete med en säljkår som är specialist på varumärkesexponering vid idrottsevenemang. 

Förbundets och ISP:s gemensamma målsättning är att öka attraktionsvärdet och utveckla nya möjligheter för företag som söker marknadsföring vid friidrottstävlingar.

ISP har haft en bra vinter med uppdrag inom handbollen (både landskamper och matchen med Bengan Boys, skid-SM och företaget sålde också reklam i samband med fotbollslandslagets vinterturné i Abu Dhabi.

- Vi har fått en kanonstart och har mycket jobb just nu, berättar Andreas Ottermark.

Oskar (inte verifierad)

tors, 2014-01-30 13:04

1. Inte förvånad

Inte förvånad att ISP tar hem order efter order. Ett genuint företag som Sven Ivarsson har arbetet upp och som Andreas och hans medhjälpare förvaltar på ett bra sätt. Det är heller inte förvånande att Svenska Friidrottsförbundet anlitar ett bra företag för att sälja reklam. En Marknadschef som tidigare har utvecklat Svenska Fotbollsförbundets Marknadsavd. till absolut det ledande SF i landet.

Svenska riskkapitalbolaget Altor har köpt det kanadensiska bolaget CCM Hockey som innehar det klassiska varmärket,Jjofa  som har en stark bakgrund i Malung, vilket innebär att Jofa återvänder till Dalarna.

Borlängebördige Harald Mix står bakom bolaget Altor som nu kom över den andel  i CCM Hockeysom kanadensiska Birch Hill Equity Partners hade.

CCM Hockey räknas i dag som en av världens största tillverkare av hockeyutrustning.

Bara en vecka efter att KFUM Central presenterade  planerna på ett nytt stort föreningshus i Hagastaden i Stockholm tillkännages att en jätteanläggning om 25 000 kvadratmeter ska byggas  i Bromma. Kostnaden är beräknad till 1 miljard kronor. 

Båda satsningarna inkluderar en multihall och rymmer även fler hallar för inomhusidrotter. Satsningarna  innebär helt nya och väsentligt förbättrade villkor för Stockholmsidrotten.

På fredagen presenterade Regeringen den sedan ett drygt ett halvår aviserade satsningen på "Frtidsbanken. Med spänning och förväntan har  idrotten avvaktat och frågat om innehåll och verkan. Nu framkom att 10 miljoner investeras i projektet, varav 5 miljoner är reserverat för ansträngningar för och ungdomar inom parasport. Resterande 5 miljoner avser att bygga infrastruktur inför dagens Fritidsbank. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Välkände entreprenören och Malmöprofilen Dan Olofsson får via familjeföretaget Danir backning på avdrag för sponsring av FC Rosengårds damspelare. Han åläggs dessutom att betala skattetillägg på grund av oriktiga uppgifter.

FC Rosengårds största finansiär Dan Olofsson, tillika grundare och storägare av it-konsultkoncernen Danir, stöttar via bolaget fotbollsföreningen FC Rosengård sedan 2012 med mångmiljonbelopp varje år. 

nya 100 000 kronor går till prenumeranten Sofia Thuvesson – och en likadan summa till Floby VK efter en ny dragning av JOYNA från ideella Folkspel.

– Allvarligt? Det är ju en fantastisk nyhet. En jätteviktig extra inkomst för oss, säger föreningens ordförande Denny Walthersson.

Framtidens marknad för medierättigheter – men hur kommer en ny verklighet att påverka svensk idrott?  Ämnet stod i fokus på advokat byrån MAQS seminarium om sport, event och underhållning.

 Stefan Backman, chefsjurist på Telia och styrelseordförande på TV 4, som ägs av Telia, har sin uppfattning klar. Piratkopierade tjänster, så kallad IPTV, finns i dag hos 28 procent av landets konsumenter av streaming-tjänster.

IFK Norrköping blir starkt kritiserat, Klubben går nu ut med  Information om att det bllir  en större ekonomisk förlust än väntat i det kommande bokslutet. Lägre intäkter och färre spelarförsäljningar än förväntat är skälen. Samtidigt är landslagsspelaren,  Linus Wahlqvis,  mycket kritisk och menar att klubben slarvade bort en övergång när hans förra  radarkamrat, Alexander Fransson ville återvända till klubben, men nobbades av IFK.