ISP tar hem ett nytt arenaavtal
ISP har gjort klart med en ny kund, Svenska Friidrottsförbundet. Företaget blir en partner med ett exklusivt säljuppdrag av arenaexponering i samband med förbundets tävlingar.
Ny friidrottsgeneration
- Friidrott berör svenska folket tack vare framgångsrika elitidrottare. Att kunna erbjuda våra kunder exponering och marknadsföring frekvent på tävlingarna känns såklart extra roligt, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing AB
Med en begynnande ny generation finns det åter en förväntan. Därför hoppas friidrotten att man kan behålla greppet om både intresset och åskådarna.
- De nya stjärnorna etablerar sig samtidigt som vi ska utveckla våra egna evenemangen, bl.a Finnkampen och Folksam Grand Prix, säger Jan Larsson, Marknadschef Svenska Friidrottsförbundet.
Många uppdrag
- Avtalet med ISP innebär att vi knyter ett nära samarbete med en säljkår som är specialist på varumärkesexponering vid idrottsevenemang.
Förbundets och ISP:s gemensamma målsättning är att öka attraktionsvärdet och utveckla nya möjligheter för företag som söker marknadsföring vid friidrottstävlingar.
ISP har haft en bra vinter med uppdrag inom handbollen (både landskamper och matchen med Bengan Boys, skid-SM och företaget sålde också reklam i samband med fotbollslandslagets vinterturné i Abu Dhabi.
- Vi har fått en kanonstart och har mycket jobb just nu, berättar Andreas Ottermark.
Mest lästa just nu
Tala om dominoeffekt. Först lämnar Malmös sportchef Björn Liljander för konkurrenten HV 71 – trots två och ett halvt år kvar på kontraktet. Liljander hade spelat under täcket med Malmö en längre tid, det visar mail i hans dator.
Malmö-duon Mats Larsson, ordförande och Patrik Sylvegård, klubbdirektör, har snabbt ett huvudspår som ersättare, nämligen allsvenska IK Oskarshamns sportchef Oscar Alsenfelt, tidigare just Malmö-målvakt, nu med kontrakt till och med 2027, underskrivet den 8 februari i år, med smålänningarna.
Stockholmarna och Göteborg-arna samarbetade. Allt var så bra och samarbetet hyllades flera gånger om och än mera – för samtidigt utnämndes Gamla Ullevi till damlandslagets nationalarena.
Nu är det ingen som skakar hand längre och överenskommelsen rivs
Svenska Fotbollförbundet deklarerar en ny strategi med en visionen ”Fotboll för alla överallt”.
Efter Luleå är det nu Brynäs som i bestraffas med böter på 5 000 kronor samt förbud mot supporterartiklar på läktarplats i kommande fem matcher på bortais, så kallat flaggförbud..
Det var efter Brynäs-seger i Leksand, 4-1 den 28 november, som pyrotekniskt material antändes av Brynäs-klacken i Tegera Arena.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.
– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.
ATG:s ledning har ägnat mycket tid och ansträngningar till att bygga förtroende.
Nu kommer belöningen. Regeringen vill ge dagens ledning eget ansvar och det innebär att den statliga kontrollen upphör. Nyordningen ska gälla med start under 2025.
Tiden är inne… Svenska vinterhjältar på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter. Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.
Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen.
Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.
På tisdagen tillkännagav MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.
Oskar (inte verifierad)
tors, 2014-01-30 12:04
1. Inte förvånad
Inte förvånad att ISP tar hem order efter order. Ett genuint företag som Sven Ivarsson har arbetet upp och som Andreas och hans medhjälpare förvaltar på ett bra sätt. Det är heller inte förvånande att Svenska Friidrottsförbundet anlitar ett bra företag för att sälja reklam. En Marknadschef som tidigare har utvecklat Svenska Fotbollsförbundets Marknadsavd. till absolut det ledande SF i landet.