ISP tar hem ett nytt arenaavtal

ISP har nått nya framgångar. Göteborgsföretaget och Svenska Friidrottsförbundet har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam.
ISP:s vd Andreas Ottermark berättar om hur 2014 har börjat på bästa tänkbara sätt för ISP.


ISP har gjort klart med en ny kund, Svenska Friidrottsförbundet. Företaget blir en partner med ett exklusivt säljuppdrag av arenaexponering i samband med förbundets tävlingar.

Ny friidrottsgeneration

- Friidrott berör svenska folket tack vare framgångsrika elitidrottare. Att kunna erbjuda våra kunder exponering och marknadsföring frekvent på tävlingarna känns såklart extra roligt, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing AB

Med en begynnande ny generation finns det åter en förväntan. Därför hoppas friidrotten att man kan behålla greppet om både intresset och åskådarna.

- De nya stjärnorna etablerar sig samtidigt som vi ska utveckla våra egna evenemangen, bl.a Finnkampen och Folksam Grand Prix, säger Jan Larsson, Marknadschef Svenska Friidrottsförbundet.

Många uppdrag

- Avtalet med ISP innebär att vi knyter ett nära samarbete med en säljkår som är specialist på varumärkesexponering vid idrottsevenemang. 

Förbundets och ISP:s gemensamma målsättning är att öka attraktionsvärdet och utveckla nya möjligheter för företag som söker marknadsföring vid friidrottstävlingar.

ISP har haft en bra vinter med uppdrag inom handbollen (både landskamper och matchen med Bengan Boys, skid-SM och företaget sålde också reklam i samband med fotbollslandslagets vinterturné i Abu Dhabi.

- Vi har fått en kanonstart och har mycket jobb just nu, berättar Andreas Ottermark.

Oskar (inte verifierad)

tors, 2014-01-30 13:04

1. Inte förvånad

Inte förvånad att ISP tar hem order efter order. Ett genuint företag som Sven Ivarsson har arbetet upp och som Andreas och hans medhjälpare förvaltar på ett bra sätt. Det är heller inte förvånande att Svenska Friidrottsförbundet anlitar ett bra företag för att sälja reklam. En Marknadschef som tidigare har utvecklat Svenska Fotbollsförbundets Marknadsavd. till absolut det ledande SF i landet.

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

I SM-final för andra året i rad, och i final för nionde gången på 13 år. Skellefteå AIK är den nya stormakten i svensk ishockey. Det är också mitt tips i kommande duell med den ”gröna väggen” , den forna bandyklubben Rögle BK och i final för andra gången – den första, pandemisäsongen 2021,  slutade med tårar mot Växjö Lakers. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.