Stjärnskådisen Borgs nya ansikte
Idrottsmodemärket Björn Borg inleder ett globalt samarbete tillsammans med skådespelaren Joel Kinnaman från början av 2020. Tennisspelaren och världskändisen BjörnBorgs lyskraft är inte nog, nu anlitas Kinnaman som företagets ansikte utåt.
Ett långsiktigt samarbete kommer att omfatta kampanjer och meddelanden i såväl betalda som ägda kanaler, där Joel Kinnaman blir det nya globala ansiktet för alla produktkategorier - underkläder och sportkläder.
Samarbetet syftar till att inspirera fler människor att träna genom att lyfta fram de många fördelarna med att träna; ett gemensamt mål som båda parter delar.
Ska starta träningskampanj
”Vi tror starkt på Joels förmåga att inspirera både män och kvinnor att börja träna och därmed må bättre. Tillsammans med vår egen och Joels övertygelse om att träning gör att människor blir bättre versioner av sig själva har vi hittat en naturlig och perfekt matchning. Vi är mycket glada och stolta över att involvera honom i vårt arbete, vår kultur och våra gemensamma mål ”, säger Henrik Bunge, VD på Björn Borg.
”Jag insåg snabbt att vi hade gemensamma värderingar och syn på träning - att det är en nyckel för att må bättre i livet.
”Det faktum att Björn Borg också har en obligatorisk idrottstimme varje fredag visade mig att de ser allvar med sin ambition och sina mål”, säger Joel Kinnaman.
”Att vara i form både mentalt och fysiskt har alltid varit viktigt för mig och är nu en stor del av min vardag som skådespelare. Därför känns det naturligt för mig att gå med Björn Borg i deras uppdrag att inspirera människor att träna för att må bättre ”.
Säljs på cirka tjugo marknader
Koncernen äger varumärket Björn Borg och dess kärnverksamheten består av underkläder och sportkläder. Där finns också också skor, väskor och glasögon genom licensinnehavare. Björn Borg-produkter säljs på cirka tjugo marknader, varav Sverige och Nederländerna är de största. Björn Borg-gruppen har verksamhet på alla nivåer från varumärke till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Den totala försäljningen av Björn Borg-produkter 2018 omfattade cirka 1,6 miljarder kronor exklusive moms på konsumentnivå. Koncernens nettoomsättning 2018 uppgick till cirka 710 kr med i genomsnitt 213 anställda.
Mest lästa just nu
Den största handbollsturneringen för ungdomar tar steget ut i världen. Under årets Partille World Cup i Göteborg presenterades ett nytt internationellt systerevenemang: Partille World Cup Cairo.
– Det här är ett historiskt steg för Partille World Cup och för ungdomshandbollen i stort, säger Fredrik Andersson, generalsekreterare för Partille World Cup.
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Om planerna skulle förverkligas överträffas alla andra satsningar i Sverige.
En arkitekttävling om hur de nya arenorna slutligen ska se ut är redan inledd. Och göteborgarna själva ska få rösta för att bli delaktiga i valet.
Carl Bergkvist, chefekonom på Stockholms Handelskammare, har tagit del av effekterna från ishockey-VM i Stockholm. Då får han något drömmande i blicken.Enligt beräkningarna innebar VM en turistekonomisk omsättning, inklusive biljettintäkter, på 729,9 miljoner under VM-perioden i maj . Nu menar han att ett fotbolls-EM 2029 skulle kunna ge över 900 miljoner kronor till Stockholmsekonomin
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna.
Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.
Svensk Hockey-TV har haft sitt mest framgångsrika år hittills under säsongen 2024/2025. Plattformen, som sänder hockey från hela Sverige – från cuper och ungdomsserier till elitnivå – har vuxit kraftigt i både räckvidd och användning. Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, 2,5 miljoner unika tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, har Svensk Hockey-TV blivit en del av den svenska hockeypublikens vardag.
I Djurgårdens nysatsning i SHL var 18-årige Anton Frondell ett bärande namn. Efter 11 mål i Hockeyallsvenskan och stort genombrott i den tuffa kvalserien mot AIK hade kraftfulle Frondell, 94 kg. en säker plats i l sportchefen Niklas Wikegårds ledande formationer.
I den årliga NHL-draften, nu i Los Angeles, förändrades allt, sedan Anton Frondell, 18 år ,uppväxt i Trångsund söder om Stockholm, valts som nummer tre av Chicago.
Skriv kommentar