Stjärnskådisen Borgs nya ansikte

Idrottsmodemärket Björn Borg inleder ett globalt samarbete tillsammans med skådespelaren Joel Kinnaman från början av 2020. Tennisspelaren  och världskändisen BjörnBorgs lyskraft är inte nog, nu anlitas Kinnaman som  företagets ansikte utåt.

Ett långsiktigt samarbete kommer att omfatta kampanjer och meddelanden i såväl betalda som ägda kanaler, där Joel Kinnaman blir det nya globala ansiktet för alla produktkategorier - underkläder och sportkläder.

Samarbetet syftar till att inspirera fler människor att träna genom att lyfta fram de många fördelarna med att träna; ett gemensamt mål som båda parter delar.

Ska starta träningskampanj

”Vi tror starkt på Joels förmåga att inspirera både män och kvinnor att börja träna och därmed må bättre. Tillsammans med vår egen och Joels övertygelse om att träning gör att människor blir bättre versioner av sig själva har vi hittat en naturlig och perfekt matchning. Vi är mycket glada och stolta över att involvera honom i vårt arbete, vår kultur och våra gemensamma mål ”, säger Henrik Bunge, VD på Björn Borg.

”Jag insåg snabbt att vi hade gemensamma värderingar och syn på träning - att det är en nyckel för att må bättre i livet. 

”Det faktum att Björn Borg också har en obligatorisk idrottstimme varje fredag visade mig att de ser allvar med sin ambition och sina mål”, säger Joel Kinnaman. 

”Att vara i form både mentalt och fysiskt har alltid varit viktigt för mig och är nu en stor del av min vardag som skådespelare. Därför känns det naturligt för mig att gå med Björn Borg i deras uppdrag att inspirera människor att träna för att må bättre ”.

Säljs på cirka tjugo marknader

Koncernen äger varumärket Björn Borg och dess kärnverksamheten består av underkläder och sportkläder. Där finns också också skor, väskor och glasögon genom licensinnehavare. Björn Borg-produkter säljs på cirka tjugo marknader, varav Sverige och Nederländerna är de största. Björn Borg-gruppen har verksamhet på alla nivåer från varumärke till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Den totala försäljningen av Björn Borg-produkter 2018 omfattade cirka 1,6 miljarder kronor exklusive moms på konsumentnivå. Koncernens nettoomsättning 2018 uppgick till cirka 710 kr med i genomsnitt 213 anställda. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Häcken har utvecklats till en unik klubb i Sverige.
-Men så har vi också jobbat hårt för att komma dit vi är i dag, betonar klubbdirektören, Marcus Jodin.
Han njuter av den ekonomiska bilden och uppmärksamheten – på ett annorlunda sätt.  Han ska nämligen göra dubbla starter i Vasaloppet!
Häcken har två lag i stafett-Vasan, Marcus ingår i det ena laget på fredagen och dessutom ska han starta i det stora loppet på söndag.
Han säger själv att han är rätt bra tränad och kan åka med ett leende.
Här är projektet som inte bara gynnar en idrott utan flera. Alla med något gemensamt – nämligen vatten.
Arena Vattnet är ett samarbete mellan idrottsförbund som har vattnet som sin arena – som segling, kanot, rodd, issegling, vattenskidor, wakeboard och motorsport på vatten.
Det skulle jag önska, ja, unna er allihopa.  Att se och höra det fantastiska, det som är få förunnat, att vara på plats i Sälen nu på på söndagsmorgonen. Bara några hundra personer förmånen att få  titta på. Desto fler, inte mindre än 15 000 skidåkare har huvudrollerna.
Det är några oförglömliga timmar i Berga By .

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.

ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.

Viaplay Group trycker gasen i botten och maxar utbudet av motorsport med den nya satsningen "Motorhelg" i TV10-  med flera svenskar i reportage.. Framför allt  om svenskarna som konkurrerar i  IndyCar-premiären den 10 mars, och porträtt av  om det svenska löftet, Dino Beganovics resa i Formel 3. I premiären blir det även dokumentärer, om F1-kval och highlights från F2-race..

Efter 62 minuters spel i allsvenskan för AIK förra säsongen såldes 16-årige Jonah Kusi-Asare på torsdagen till tyska mästarlaget Bayern München för 73 miljoner kronor, inklusive bonusar.

Det är den femte dyraste övergången genom tiderna från allsvenskan och är ännu ett exempel på hur allsvenska klubbar blir allt rikare på försäljning av unga spelare.