Här är nya Carolina Klüft

Sminkmodellen Carolina Klüft, stylad som kanske aldrig förr. När maken Patrik blir hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping blir hustrun fotomodell som Max Factors nya ansikte och det gäller en ny mascara.

Mycket sker i paret Klüfts liv just nu. "Carro" och Patrik har kvar huset i Karlskrona, men har köpt lägenhet i Stockholm. Hon har vistats mycket i huvudstan det senaste halvåret och nu ska Patrik börja jobbet som hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping.

Patrik når framgångar som hockeytränare. Som tränare och coach i Kalinge/Ronneby lyckades han leda laget till till division 1. Sedan tackade han för sig, sa ja till ett av flera anbud och ska börja jobba i Norrköping.

"Carro" återkommer i reklam

"Carro" får allt mera reklamjobb och nu gäller det Max Factor. False Lash Effect Gold är en så kallad volym-mascara  och den produkt som Carolina Klüft ska marknadsföra.

"Den gyllene mascaran är speciellt framtagen för att uppmärksamma Carolinas medverkan under Olympiska Spelen i London, England, 27 juli – 12 augusti 2012. Carolina Klüft är särskilt känd för att vara målinriktad, fokuserad och tävlingslysten, vilket mer än någonsin kommer att synas i hennes strävan efter framgång under de kommande sommarspelen."

Det innebär att hon har gjort ytterligare ett reklamjobb i raden av flera kontrakt. Reebok, HTH, Euro Accident och Veidekke är andra företag som har anlitat henne.

Nytt modelljobb

”Carro” är van modell . Senast i TV-reklamen för Memira där hon är en av flera som intygar värdet av ögonlaser. Hon har egen erfarenhet av behandlingen och var synnerligen lämpad för filmen.  Som hon säger i filmen:

"Det mest fantastiska efter behandlingen var att kunna vakna på morgonen och se färger och konturer helt klart”.

Nu är kosmetikavarumärket Max Factor hennes uppdragsgivare och lanseringen sker i sommar. Åter, vi citerar pressinformationen:

- False Lash Effect har varit min favoritmascara ända sedan jag provade den för första gången. Den ger fantastisk effekt på mina typiskt blonda fransar och håller för alla tillfällen. Och att den nu under OS finns i en gnistrande förpackning, vilket för mig och de flesta tävlingsmänniskor symboliserar framgång, gör den än mer självklar i min träningsväska.

Anders (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 08:59

1. Bland kryddor och mascara

Jag kommer osökt att tänka på TV-kocken Jan Boris Möller när han gjorde reklam för Kockens kryddor: "Det här har jag betalt för att säga, men det gör ingenting för jag använder Kockens kryddor ändå." Det är kanske den bästa formen av reklambärare, de som åtminstone säger sig ha valt en produkt redan innan de anlitats att marknadsföra den.

Jens (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 09:07

2. Nördigt

Patrik Klüft tog inte bara Kallinge/Ronneby till division 1, utan till kvalserien till hockeyallsvenskan tidigare i våras. Laget var dessutom nykomlingar i ettan. Lite nördfakta, bara.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.