Här är nya Carolina Klüft
Mycket sker i paret Klüfts liv just nu. "Carro" och Patrik har kvar huset i Karlskrona, men har köpt lägenhet i Stockholm. Hon har vistats mycket i huvudstan det senaste halvåret och nu ska Patrik börja jobbet som hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping.
Patrik når framgångar som hockeytränare. Som tränare och coach i Kalinge/Ronneby lyckades han leda laget till till division 1. Sedan tackade han för sig, sa ja till ett av flera anbud och ska börja jobba i Norrköping.
"Carro" återkommer i reklam
"Carro" får allt mera reklamjobb och nu gäller det Max Factor. False Lash Effect Gold är en så kallad volym-mascara och den produkt som Carolina Klüft ska marknadsföra.
"Den gyllene mascaran är speciellt framtagen för att uppmärksamma Carolinas medverkan under Olympiska Spelen i London, England, 27 juli – 12 augusti 2012. Carolina Klüft är särskilt känd för att vara målinriktad, fokuserad och tävlingslysten, vilket mer än någonsin kommer att synas i hennes strävan efter framgång under de kommande sommarspelen."
Det innebär att hon har gjort ytterligare ett reklamjobb i raden av flera kontrakt. Reebok, HTH, Euro Accident och Veidekke är andra företag som har anlitat henne.
Nytt modelljobb
”Carro” är van modell . Senast i TV-reklamen för Memira där hon är en av flera som intygar värdet av ögonlaser. Hon har egen erfarenhet av behandlingen och var synnerligen lämpad för filmen. Som hon säger i filmen:
"Det mest fantastiska efter behandlingen var att kunna vakna på morgonen och se färger och konturer helt klart”.
Nu är kosmetikavarumärket Max Factor hennes uppdragsgivare och lanseringen sker i sommar. Åter, vi citerar pressinformationen:
- False Lash Effect har varit min favoritmascara ända sedan jag provade den för första gången. Den ger fantastisk effekt på mina typiskt blonda fransar och håller för alla tillfällen. Och att den nu under OS finns i en gnistrande förpackning, vilket för mig och de flesta tävlingsmänniskor symboliserar framgång, gör den än mer självklar i min träningsväska.
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
2. Nördigt
Patrik Klüft tog inte bara Kallinge/Ronneby till division 1, utan till kvalserien till hockeyallsvenskan tidigare i våras. Laget var dessutom nykomlingar i ettan. Lite nördfakta, bara.Mest lästa just nu
Det är en världsmästare i innebandy, fyra gånger, som bollar med SOK:s miljoner. Under 2024 kunde ekonomichef Mikael Gunnarzon, 54 år, bokföra 125 miljoner i sponsorintäkter, det bästa utfallet någonsin. Under året bestod SOK:s sponsorgrupp av 19 företag, utöver de som är IOK:s internationella partners.
SOK, Sveriges Olympiska Kommitté, är ett företag i olympiska medaljer.
I Paris-OS sommaren 2024, levererades 11 medaljer, fyra guld, fyra silver och tre brons. De medaljmässigt främsta sommarspelen sedan Sydney 2000. Plats 16 i medaljligan var den främsta sedan bojkottspelen i Los Angeles 1984 och Moskva 1980.
Publiksuccén fortsätter. Fler människor följer elitfotbollen än någonsin.Klubbarna räknar glatt publikintäkterna. Över en kvarts miljon åskådare på premiärmatcherna i Allsvenskan och Superettan.
Över 260 000 åskådare såg klubbarnas hemmapremiärer på plats i Allsvenskan och Superettan. Totalt sågs de två första omgångarna av 261 385 åskådare, en stor ökning jämfört med förra årets 240 021 åskådare vid samma tidpunkt.
- Vi har haft två fantastiskt premiärhelger, säger Ola Rydén, ligaansvarig på Svensk Elitfotboll.
Det är dags att skärpa lagstiftningen och höja straffen för att motverka våldsamheter och ordningsstörningar vid idrottsarrangemang. Det skriver regeringens särskilde utredare för tryggare idrottsarrangemang, Anders Hübinette, på DN Debatt.
Regeringens specielle utredare, Anders Hübinette och utredningssekreteraren Anders Lundmark på måndagen skulle presentera åtgärder för att att åtgärda den negativa supporterkulturen valde de de nämligen ovanliga att gå ut vid DN Debatt och då betonades att det gäller att identifiera, lagföra och stänga ute de individer som stör och begår brott vid arrangemangen.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Carlsberg Group är tillbaka i den europeiska landslagsfotbollens finrum. Här är man väl insatta i konsten att skapa avtal som gynnar varumärket. Via nya partnerskap med dels UEFA och dels Svenska Fotbollförbundet är bolaget nu fotbollsölet till och med år 2030.
Avtalet har en betoning på en jämn fördelning mellan herr- och dammästerskapen.
Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.
I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.
De delar på grannlåten. Viaplay sänder UEFA fotbolls-EM i sommar tillsammans med SVT(2-27 juli i Schweiz). De är lika glada på båda håll.
- Det känns grymt kul, menar Viaplays sportchef Erik Westberg.
– Fotbollsmästerskap och svensk sommar hör ihop, och damlandslaget är ett av Sveriges mest populäraevenemang , säger SVT:s sportchef Max Bursell.
Hans karriär är en dröm för åtskilliga ungdomar med förhoppningar om ett likadant genombrott. 19-åriga Lucas Bergvall fick chansen och tog den också via 45 framträdanden under första säsongen i Tottenham och ett nytt kontrakt. Avtalet innebär att han blir kvar i London till och med 2031 med förbättrade villkor.
Han har gjort succé , men saknades i Tottenhams Europa League-trupp mot Bodö/Glimt på grund av en skada. Nu bekräftar Tottenhams tränare Ange Postecoglou att Bergvall troligtvis blir borta resten av säsongen.
– Han har sträckt ledbanden i fotleden. Skadan är allvarlig.
Anders (inte verifierad)
tors, 2012-04-19 08:59
1. Bland kryddor och mascara
Jag kommer osökt att tänka på TV-kocken Jan Boris Möller när han gjorde reklam för Kockens kryddor: "Det här har jag betalt för att säga, men det gör ingenting för jag använder Kockens kryddor ändå." Det är kanske den bästa formen av reklambärare, de som åtminstone säger sig ha valt en produkt redan innan de anlitats att marknadsföra den.