Rolfö mest populär i damlandslaget
Damlandslaget är i kvartsfinal i VM och spelarna blir allt mera populära hos svenska folket. Men vilka spelare i truppen har egentligen gjort störst avtryck?
Genom att kolla trender för Google-sökningar och Instagramföljare har Spelsajten Betting.se tagit reda på vem som är populärast.
Är de mest framgångsrika spelarna på planen även mest populär på internet? Google-söktrender har skett under den senaste månaden på var och en av spelarna, samt hur många Instagramföljare våra landslagsstjärnor har ökat med under mästerskapen
Rolfö är stjärnan
Under den senaste månaden är Champions League-vinnaren och storstjärnan Fridolina Rolfö den som svenskarna sökt mest av på Google. Hon inledde dessutom med att göra mål mot både Sydafrika och Italien.
Men totalt sett är det målvakten Zecira Musovic som ökat mest i popularitet under mästerskapet. Hennes följarantal på Instagram har ökat med över 75 000 följare vilket vittnar om hennes enastående insatser under VM.
Att Kosovare Asllani skulle placera sig högt på listan är ingen större skräll. Hon, tillsammans med Caroline Seger och Fridolina Rolfö, är Sveriges mest profilerade damfotbollsspelare.
Att Lina Hurtig återfinns på fjärdeplats på listan är inteheller uppseendeväckande med tanke på straffen senast
Här är listan
Zecira Musovic
Fridolina Rolfö
Kosovare Asllani
Lina Hurtig
Caroline Seger
Stina Blackstenius
Amanda Ilestedt
Nathalie Björn
Magdalena Eriksson
Johanna Rytting Kaneryd
Rebecka Blomqvist
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar