Ska sälja SVT:s hela programsponsring
Göteborgsföretaget More SPACE tecknar samarbetsavtal med SVT Sport och växer som ett av landets ledande sponsorföretag.
Det handlar om ett mycket eftertraktat avtal. More SPACE blir SVT:s partner i minst tre år och får ansvaret för att sälja programsponsring till SVT:s stora sportevenemang till och med december 2025.
Totalt handlar det om 19 stora sportevenemang med allt från Friidrotts-VM till Fotbolls EM för damer, Fotbolls VM för herrar, Junior VM i ishockey samt Vinterstudion med världscupen i Skidskytte och Ski Classics.
– Vi har sedan 2006 samarbetat med SVT Sport. Att vi nu får fortsatt förtroende i ytterligare minst tre år, känns förstås som ett erkännande på att vi gör ett bra jobb. SVT står för trovärdighet och kvalitet. Något som vi på More SPACE gärna skriver under på. Sportsändningarna på SVT har en unikt hög räckvidd via starka tittarsiffror på sina evenemang. Den miljön är en fantastisk arena att synas på för många företag, säger Lars Odbjer, VD på More SPACE.
Stark medvind
– Efter pandemin har företagens satsningar på sponsringen åter tagit fart. Men idag ställer företagen delvis andra krav på sitt sponsorskap. Nu vill man inte bara synas med sin logga på ett event, utan tydligt förknippas med de värden rättighetsinnehavaren som man valt att sponsra, står för.
– Det kan handla om att göra gemensamma CSR-aktiviteter, synas på rättighetens sociala medier eller ha gemensamma interna kick-offer, betonar Odbjer.
– De rättighetsinnehavare som vill ligga i framkant behöver öka sina resurser för att kunna möta företagens nya krav. Där kommer vi, som en brygga mellan företagen och rättighetsinnehavarna, in och som en följd av detta breddat vårt erbjudande med fler rättigheter och fler sätt att erbjuda sponsring på.
Bara under det senaste halvåret har More SPACE tecknat avtal med ytterligare fyra rättighetsinnehavare för att kunna erbjuda kunderna ett ännu bredare utbud av samarbeten.
Många nya kontrakt
Odbjer framhåller:
– Utöver SVT Sport har vi tecknat avtal med Svenska orienteringsförbundet, Svenska Basketbollförbundet och Ski Classic. Dessutom, på uppdrag av Svenska Ishockeyförbundet, skall vi leda försäljningsarbetet kring Junior-VM i Göteborg 2023/2024. Ett förtroende som vi tar oss an med stor entusiasm.
– JVM i hockey är ett av de hetaste evenemangen som finns och att det nu kommer till Sverige och Göteborg känns som en strålande möjlighet för de som vill ta den.
Idag är More SPACE ett av de främsta bolagen som erbjuder sponsring i Sverige. Målet är att bli nummer ett på marknaden för såväl rättighetsinnehavare som kunder när det kommer till att leverera resultat.
Thomas Ejderhov
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.
Skriv kommentar