Armand och sponsor vill nå högre

Stavhopparen Armand “Mondo” Duplantis och Eton Shirts lanserar det första steget i sitt samarbete genom att utforska självförtroende och prestationer. I första etappen av varumärkeskampanjen “What Does it Take?” delar Mondo Duplantis sin syn på betydelsen av avgörande ögonblick – vad engagemang och prestation egentligen innebär.

Kampanjen berättas genom en kort visuell berättelse i fem kapitel som reflekterar de olika stadierna som leder upp till ett avgörande ögonblick – i Mondos fall, hans stavhopp. Samarbetet mellan Mondo och Eton är det första av sin sort i Etons nära 100-åriga historia . 

Återkommer under flera år

Stavhopparen blir ett återkommande ansikte i varumärkets globala kommunikation under kommande säsonger. Beslutsamhet, engagemang och viljan att sträva efter nya höjder är gemensamma kärnvärden för Eton och Mondo, och en viktig del av berättelsen.

“Att porträttera stegen som leder upp till dem avgörande ögonblicken är ett sätt för mig att dela min attityd. Jag hoppas att det kommer inspirera andra till att förstå vad dem är kapabla till att uppnå, och att det inte bara handlar om själva prestationen, utan hur man tar sig an det,” säger Mondo.

Kampanjen är fotograferad på ikoniska Stockholms Olympiastadion av kända fotografen Elisabeth Toll. Målet är att skapa en visuell värld som porträtterar Mondo på ett inte tidigare sett kontext som kombinerar hans kärlek för mode med stavhoppning, och som illustrerar hans inre reflektioner och tankar.

Förkroppsligar engagemang

“Vi är väldigt glada över att samarbeta med Mondo för denna och kommande varumärkeskampanjer. Han är inte bara en av världens bästa idrottare, utan han förkroppsligar även den typ av engagemang som vi hoppas kan vara en inspiration både för oss som varumärke och för våra målgrupper,” säger Janelle Hallberg, Brand Communications Director på Eton.

Stockholmsbaserade kreativa byrån Rodolfo har tillsammans med Eton tagit fram den första kampanjen baserad på ett omfattande kreativt varumärke och kommunikationskoncept utvecklat av Nord DDB vilket kommer vara en central del av Etons varumärkeskommunikation i framåt. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Svensk fotbolls ledarduo, ordföranden Fredrik Reinfeldt och generalsekretaren Andrea Möllerberg har efter framgångsrikt lobbying arbete inom RF öppnat för ett förändrat ”tak” vad gäller RF:s ekonomiska stöd till specialidrottsförbunden, som SvFF, Svenska Fotbollförbundet..

Vid kommande Riksidrottsforum i Norrköping finns på dagordningen bland annat ett nytt förslag gällande det ekonomiska stödsystemet för perioden 2026-2035.

Svenska Skidskytteförbundet gör en historisk satsning på anläggningar – 10 miljoner kronor avsätts till en ny anläggningsfond. Det är det största enskilda projektet i förbundets historia,

Syftet är att ge föreningar runt om i landet möjlighet att nå utveckling med förbundets bygge som mall. Med den här investeringen  finns förhoppningen att säkra sportens tillväxt.

Två anhängare till SHL-laget Linköpings HC stängs av i två år efter att ha visat upp bilder på  den avlidne HV-målvakten Stefan Liv. De visade bilderna mot HV-klacken som ett hån.

Händelsen skedde den 28 september i Saab Arena i Linköping, hemmalaget 2-1-besegrade HV 71.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Idrottens sponsorintäkter fortsätter att öka, men endast för de större förbunden.  De tio största redovisar intäkter från sponsorer på sammanlagt 594 miljoner, en ökning med 25 miljoner från 2023.

Idrottens Affärer har tagit del av en unik kartläggning som visar att klyftorna mellan de stora förbunden och de mindre har ökat. Anledningen är främst avregleringen av Svenska Spels spelmonopol.

Folkspel är föreningslivet eget lotteribolag. Sedan i våras erbjuder de föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.

Senaste dragningen var det Kungälvs HK som hade en vinnare och som dessutom genererade lika mycket till den egna klubbkassan.

Ordförande Björn Norberg:

Tiden är inne… Svenska vinterhjältar  på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter.  Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.

 

Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen. 

IFK Norrköping blir starkt kritiserat, Klubben går nu ut med  Information om att det bllir  en större ekonomisk förlust än väntat i det kommande bokslutet. Lägre intäkter och färre spelarförsäljningar än förväntat är skälen. Samtidigt är landslagsspelaren,  Linus Wahlqvis,  mycket kritisk och menar att klubben slarvade bort en övergång när hans förra  radarkamrat, Alexander Fransson ville återvända till klubben, men nobbades av IFK.