Armand och sponsor vill nå högre
Stavhopparen Armand “Mondo” Duplantis och Eton Shirts lanserar det första steget i sitt samarbete genom att utforska självförtroende och prestationer. I första etappen av varumärkeskampanjen “What Does it Take?” delar Mondo Duplantis sin syn på betydelsen av avgörande ögonblick – vad engagemang och prestation egentligen innebär.
Kampanjen berättas genom en kort visuell berättelse i fem kapitel som reflekterar de olika stadierna som leder upp till ett avgörande ögonblick – i Mondos fall, hans stavhopp. Samarbetet mellan Mondo och Eton är det första av sin sort i Etons nära 100-åriga historia .
Återkommer under flera år
Stavhopparen blir ett återkommande ansikte i varumärkets globala kommunikation under kommande säsonger. Beslutsamhet, engagemang och viljan att sträva efter nya höjder är gemensamma kärnvärden för Eton och Mondo, och en viktig del av berättelsen.
“Att porträttera stegen som leder upp till dem avgörande ögonblicken är ett sätt för mig att dela min attityd. Jag hoppas att det kommer inspirera andra till att förstå vad dem är kapabla till att uppnå, och att det inte bara handlar om själva prestationen, utan hur man tar sig an det,” säger Mondo.
Kampanjen är fotograferad på ikoniska Stockholms Olympiastadion av kända fotografen Elisabeth Toll. Målet är att skapa en visuell värld som porträtterar Mondo på ett inte tidigare sett kontext som kombinerar hans kärlek för mode med stavhoppning, och som illustrerar hans inre reflektioner och tankar.
Förkroppsligar engagemang
“Vi är väldigt glada över att samarbeta med Mondo för denna och kommande varumärkeskampanjer. Han är inte bara en av världens bästa idrottare, utan han förkroppsligar även den typ av engagemang som vi hoppas kan vara en inspiration både för oss som varumärke och för våra målgrupper,” säger Janelle Hallberg, Brand Communications Director på Eton.
Stockholmsbaserade kreativa byrån Rodolfo har tillsammans med Eton tagit fram den första kampanjen baserad på ett omfattande kreativt varumärke och kommunikationskoncept utvecklat av Nord DDB vilket kommer vara en central del av Etons varumärkeskommunikation i framåt.
Tretorn har haft en stark koppling till tennisen under många år vilket och det har även inkluderat ett mångårigt samarbete som officiell bollpartnermed tennisveckorna i Båstad Ett samarbete som nu förlängs tillsammans med WTA och ATP turneringarna på Nordea Open 4–17 juli .
På torsdagen uppstår svensk industrihistoria vid nationalarenan i Solna. Där ska skogsbaserat funktionsmaterial för konstgräsplaner installeras på Råstasjöns Idrottsplats. Ett unikt svensktillverkat biomaterial med lågt koldioxidavtryck kan ersätta dagens fossilbaserade material.
Gotlands Grand National växer lavinartat. Från de maskindrivna motorcyklarna till att nu cyklisterna välkomnas till det gamla skjutfältet och gör evenemanget gigantiskt. Det är vad Svenska Cykelförbundet i samarbete med Svenska Motorsportsförbundet tror och hoppas på när de tillsammans genomför GGN E-Bikeden 27 oktober 2022, dagen innan GGN startar. Arrangörerna räknar invasion på ön!.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Mest lästa just nu
Göteborgsföretaget More SPACE tecknar samarbetsavtal med SVT Sport och växer som ett av landets ledande sponsorföretag.
Det handlar om ett mycket eftertraktat avtal. More SPACE blir SVT:s partner i minst tre år och får ansvaret för att sälja programsponsring till SVT:s stora sportevenemang till och med december 2025.
Totalt handlar det om 19 stora sportevenemang med allt från Friidrotts-VM till Fotbolls EM för damer, Fotbolls VM för herrar, Junior VM i ishockey samt Vinterstudion med världscupen i Skidskytte och Ski Classics
Regeringen föreslår flera åtgärder som förstärker arbetet mot matchfixning. Förändringar som innebära ökade möjligheter att stoppa de som förstör idrotten. Samtidigt ska spelbolag tvingas att dela information vid misstanke om matchfixning.
En dag innan fotboll-EM startar har SVT fått klartecken. Expert-team under de kommande matcherna blir förre fotbollsdomaren Jonas Eriksson och Tony Gustavsson, tidigare tränare. Men inte nog med det. De backas upp av SVT Sports Daniel Nannskog och tidigare landslagsspelarna Nilla Fischer, och Lisa Dahlkvist. Det ska uppenbarligen aldrig få bli tyst…
Vissa går mot strömmen. Som Jonas Jerebko, basketstjärnan. Lagom som ishockeyspelare och fotbollsspelare flyr Ryssland skriver han ett nytt kontrakt med CSKA Moskva, vilket innebär, förstås, att han måste bo i den ryska huvudstaden! Men nu har en sponsor därför hävt ett kontrakt. Och på torsdsgen slog också Basketbollförbundet lartm och stänger av honom från landslagsspel.
Skriv kommentar