Armand och sponsor vill nå högre
Stavhopparen Armand “Mondo” Duplantis och Eton Shirts lanserar det första steget i sitt samarbete genom att utforska självförtroende och prestationer. I första etappen av varumärkeskampanjen “What Does it Take?” delar Mondo Duplantis sin syn på betydelsen av avgörande ögonblick – vad engagemang och prestation egentligen innebär.
Kampanjen berättas genom en kort visuell berättelse i fem kapitel som reflekterar de olika stadierna som leder upp till ett avgörande ögonblick – i Mondos fall, hans stavhopp. Samarbetet mellan Mondo och Eton är det första av sin sort i Etons nära 100-åriga historia .
Återkommer under flera år
Stavhopparen blir ett återkommande ansikte i varumärkets globala kommunikation under kommande säsonger. Beslutsamhet, engagemang och viljan att sträva efter nya höjder är gemensamma kärnvärden för Eton och Mondo, och en viktig del av berättelsen.
“Att porträttera stegen som leder upp till dem avgörande ögonblicken är ett sätt för mig att dela min attityd. Jag hoppas att det kommer inspirera andra till att förstå vad dem är kapabla till att uppnå, och att det inte bara handlar om själva prestationen, utan hur man tar sig an det,” säger Mondo.
Kampanjen är fotograferad på ikoniska Stockholms Olympiastadion av kända fotografen Elisabeth Toll. Målet är att skapa en visuell värld som porträtterar Mondo på ett inte tidigare sett kontext som kombinerar hans kärlek för mode med stavhoppning, och som illustrerar hans inre reflektioner och tankar.
Förkroppsligar engagemang
“Vi är väldigt glada över att samarbeta med Mondo för denna och kommande varumärkeskampanjer. Han är inte bara en av världens bästa idrottare, utan han förkroppsligar även den typ av engagemang som vi hoppas kan vara en inspiration både för oss som varumärke och för våra målgrupper,” säger Janelle Hallberg, Brand Communications Director på Eton.
Stockholmsbaserade kreativa byrån Rodolfo har tillsammans med Eton tagit fram den första kampanjen baserad på ett omfattande kreativt varumärke och kommunikationskoncept utvecklat av Nord DDB vilket kommer vara en central del av Etons varumärkeskommunikation i framåt.
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.
Skriv kommentar