Ny affär stärker Malmö FF
Malmö FF har medvind på marknadssidan. Nu har MFF lyckats säkra en ny huvudpartner. Det är Malmöföretaget Boozt som därmed får en stark exponering i MFF-miljön, främst på klubbens matchtröjor.
– Vi är stolta över att inleda ett samarbete med en respekterad aktör som har ett stort engagemang i och omkring staden Malmö. Tack vare partnerskapet stärker vi vår lokala förankring samtidigt som Boozt är ett välkänt varumärke nationellt., säger Niclas Carlnén, VD i MFF
Boozt, med huvudkontor i Hyllie, har mer än 1 000 anställda där merparten bor och arbetar i Skåneregionen. Som Nordens ledande on-line företag har Boozt ambitionen att vara en självklar destination för de som vill handla sportvaror online och erbjuder ett växande utbud inom kategorin sport.
Boozt kommer att synas på samtliga MFF-lag amtliga MFF-lag - från 8 år och upp till A-laget
– Malmö FF är en förening med stort samhällsengagemang och partnerskapet ligger helt i linje med vår ambition att främja idrott och föreningslivet i Norden. Det här känns jättebra, säger Hermann Haraldsson, vd och medgrundare på Boozt.
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.
Skriv kommentar