"Vårt största sponsoravtal någonsin"
Rådgivnings- och revisionsföretaget EY blir ny huvudpartner till Svensk Innebandy. Det signerade avtalet sträcker sig över 2023 och innebär att EY blir huvudpartner för de svenska landslagen, de allsvenska serierna, SM-finalen samt officiell partner för Svenska Cupen.
Det är det största partneravtalet för Svensk Innebandy genom tiderna och kommer betyda mycket för förbundets inkluderingsarbete de kommande åren.
Det är också intressant att innebandyn tar marknadsandelar i partner- sverige och fortsätter att växa. Faktum är att det här är Svensk Innebandys sjätte nya partner sedan september.
EY - rutinerad aktör
– Vi är mycket glada och förväntansfulla över partnerskapet. EY är en stor och rutinerad aktör, inte minst inom Sports Business, men det allra viktigaste är att vi har en gemensam ambition och målbild för de kommande åren.
- Vi har arbetat väldigt aktivt för att göra vår sport uppmärksammad och tillgänglig för alla, och nu siktar vi på att växla upp vårt mångfalds- och inkluderingsarbete ytterligare.
Tillsammans med den starka elit- och landslagsverksamhet och stora breddverksamhet innebandyn har vill vi kunna titulera oss Folksporten, säger Mikael Ahlerup, generalsekreterare för Svensk Innebandy.
Bidrar med kunskap och erfarenhet
Förutom att EY blir huvudpartner till flera tävlingar kommer företaget att bistå med kompetens och insikter kring hur Svensk Innebandy bidrar, och ger tillbaka, till det svenska samhället.
Arbetet kommer årligen mynna ut i en rapport, som ämnar skapa en helhetsbild av rådande läge och påvisa förbättringsområden.
– Svensk Innebandys värdegrund, som innefattar samverkan och nyskapande, samt deras ledande position inom inkludering i idrottssverige, var en avgörande faktor inför överenskommelsen.
- De är ett av Sveriges största idrottsförbund, med nästan 120 000 aktiva, vilket får ses som ett kvitto på det arbete som har gjorts. Vi är väldigt stolta över att få vara med och bidra under de kommande tre åren, säger Mikael Bergsten och Carlos Esterling, partners och ansvariga för EY Sports Business.
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.
Skriv kommentar