"Vårt största sponsoravtal någonsin"

Rådgivnings- och revisionsföretaget EY blir ny huvudpartner till Svensk Innebandy. Det signerade avtalet sträcker sig över 2023 och innebär att EY blir huvudpartner för de svenska landslagen, de allsvenska serierna, SM-finalen samt officiell partner för Svenska Cupen. 

Det är det största partneravtalet för Svensk Innebandy genom tiderna och kommer betyda mycket för förbundets inkluderingsarbete de kommande åren.

Det är också intressant att innebandyn tar marknadsandelar i partner- sverige och fortsätter att växa. Faktum är att det här är Svensk Innebandys sjätte nya partner sedan september.

EY - rutinerad aktör

– Vi är mycket glada och förväntansfulla över partnerskapet. EY är en stor och rutinerad aktör, inte minst inom Sports Business, men det allra viktigaste är att vi har en gemensam ambition och målbild för de kommande åren. 

- Vi har arbetat väldigt aktivt för att göra vår sport uppmärksammad och tillgänglig för alla, och nu siktar vi på att växla upp vårt mångfalds- och inkluderingsarbete ytterligare. 

Tillsammans med den starka elit- och landslagsverksamhet och stora breddverksamhet innebandyn har vill vi kunna titulera oss Folksporten, säger Mikael Ahlerup, generalsekreterare för Svensk Innebandy.  

Bidrar med kunskap och erfarenhet

Förutom att EY blir huvudpartner till flera tävlingar kommer företaget att bistå med kompetens och insikter kring hur Svensk Innebandy bidrar, och ger tillbaka, till det svenska samhället. 

Arbetet kommer årligen mynna ut i en rapport, som ämnar skapa en helhetsbild av rådande läge och påvisa förbättringsområden. 

– Svensk Innebandys värdegrund, som innefattar samverkan och nyskapande, samt deras ledande position inom inkludering i idrottssverige, var en avgörande faktor inför överenskommelsen. 

- De är ett av Sveriges största idrottsförbund, med nästan 120 000 aktiva, vilket får ses som ett kvitto på det arbete som har gjorts. Vi är väldigt stolta över att få vara med och bidra under de kommande tre åren, säger Mikael Bergsten och Carlos Esterling, partners och ansvariga för EY Sports Business. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

-Må den leva för evigt!

Det utbrister Niklas Niva Sjökvist, ordförande i Leksand Superstar, angående idrottens omdiskuterade 51 procentsregel, som garanterar att föreningens medlemmar har det avgörande ägandet och inflytande över föreningens verksamhet. 

Ett av förra säsongens sensationslag i SHL, Leksands IF, hade vid sitt årsmöte i veckan  att ta ställning till fem motioner vars inriktning var att stärka föreningsdemokratin och öka medlemmarnas inflytande.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.