Sponsorn bygger egna butiker

Partnerskapet mellan Vasaloppet och Stadium är att av de äldsta i sponsor-Sverige. Nu blir det också en fortsättning. Det nya avtalet sträcker dig till och med 2023.

Starten av Vasaloppet 2017 i Berga by. Foto Ulf Palm / TT
Annons

Det är inte många klubbar som har en så stark och övertygad sponsor att företaget bygger inte bara en utan två butiker, både sommar och vinter. Det sker i Sälen och i Mora.

En tredje butik

Sedan 2017 har dessutom en butik byggts upp på startplatsen i Oxberg där deltagarna kan handla sista minuten-utrustning.

Det betyder mycket för oss att en huvudsponsor väljer att fortsätta med ett så här långsiktigt samarbete, säger Eva-Lena Frick, vd på Vasaloppet.

Stadium har varit en av Vasaloppets huvudsponsorer sedan 2001. Det nya avtalet gäller från och med 2019 till och med 2023 och omfattar bland annat en utveckling av satsningen på Barnens Vasalopp skidor, cykel och löpning.

"Vi passar ihop"

– Det är med stolthet vi förlänger samarbetet med Vasaloppet. För oss är det viktigt att vara med i sammanhang där vi får möjlighet att inspirera många människor till det aktiva livet och det gör vi verkligen i detta samarbete. Vi ser vi fram mot att finnas där för deltagarna och underlätta deras resa mot Mora, säger Karl Eklöf, vd Stadium Group.

Utökar insatsen

– Stadiums mission att aktivera världen rimmar väl med Vasaloppets målsättning att vara en motor för folkhälsa och föreningsliv. Vi har högt uppsatta mål framför oss att öka antalet deltagare under Vasaloppets sommarvecka till vårt 100 års jubileum 2022 och är övertygade att Stadium kommer att hjälpa oss på den resan, säger Eva-Lena Frick.

Förutom olika aktiviteter under Vasaloppets vinter- respektive sommarvecka kommer samarbetet att synas i Stadiums butiker och på stadium.se inför och under de kommande loppen. som glömts eller gått sönder. Stadium närvarar också med vätskekontroll i Gopshus under både vinter- och sommararrangemanget där ett hundratal personer hejar fram deltagarna de sista 2,5 milen ner mot målet i Mora.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Mitt i bedrövelsen kommer glädjebeskedet – RF och Fotbollförbundet  har lyckats skrapa ihop 35 miljoner kronor som delas ut som stöd  i stöd till de allsvenska lagen, Klubbarna i herrallsvenskan får dela på nästan 27 miljoner och de i damallsvenskan får  knappt 3 miljoner.

Är det en ny affärsidé, eller..?För att nyttja entréhallen vid Tegera arena som vaccinationscentral tar Leksands IF 3 000 kr per dag. Några mil bort väljer Smedjebackens kommun  att inte ta en krona i betalning för att att regionen ska kunna använda Barken Arena i samma syfte.

I Jens Linds hyllade TV- dokumentär om Sven Tumba berättas om  en insamlingsstiftelse till förmån för barn och ungdomar i Sydafrika. Målbilden är att utföra en samhällsnyttig insats, bland annat genom att utbilda lärare och bygga skolor i Durban-regionen.

Det officiella namnet var Sven Tumba Sport for Education Insamlingsstiftelse.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Rådgivnings- och revisionsföretaget EY blir ny huvudpartner till Svensk Innebandy. Det signerade avtalet sträcker sig över 2023 och innebär att EY blir huvudpartner för de svenska landslagen, de allsvenska serierna, SM-finalen samt officiell partner för Svenska Cupen. 

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

IFK Göteborg förstärker truppen med Marek Hamsik – en sensationell övergång och av många betraktad som allsvenskans fräckaste värvning genom tiderna.

 Denoch slovakiske storstjärnan kom till Göteborg på söndagen, undersöktes av läkare på måndagen då han också besökte Kamratgården och skrev sedan på ett sex månader långt kontrakt med IFK.