Vi vill skingra dimridåerna

Fotbollskanalen och Olof Lundh har fått ett fantastiskt intresse via podintervjuer. Kanske ska vi göra något liknande i vår ambition att bevaka idrottens kommersiella värld och ge perspektiv via mycket kompetenta skribenter.
Enbart plusresultat
Vi har blivit uppmuntrande under året på många sätt. Bara det att vi passerade 1 miljon läsare totalt i juni.
Eller att fler av de stora aktörerna har bjudit in oss till samtal. De har velat veta mera om vårt sätt att jobba och de har föreslagit samarbete.
Dessutom har alla mätningar visat plusresultat. Fler läser mer, helt enkelt.
Pekar på vår trovärdighet
Våra medarbetare får allt flera uppdrag vid konferenser, seminarier och årsmöten som moderator och föreläsare. Vi får ansvaret att anordna möten av olika karaktär, sponsorträffar och liknande.
Allt tack vare vår trovärdighet, säger läsarna, klubbrepresentanter och företagsansvariga.
Och en sak är klar, skulle vi leva på beröm vore vi miljonärer.
Engagerade läsare
Vi har det så många inom medievärlden önskar, nämligen engagerade läsare som ideligen tipsar och ger oss bakgrundsinfo. Allt påvisas av fakta:
• Vi har ökat antalet läsare från dryga 5 000 till ca 51 000 per månad på fyra år.
• Vi har ökat antalet artiklar med 30 procent varje år de senaste fyra åren.
• Vi har femdubblat antalet skribenter, alla är auktoriteter inom olika områden.
Snabbare än vinden
En gång var Idrottens Affärer en papperstidning, men i dag är vi 100 procent digitala. Vi kan skicka nyhetsbrev till läsarna flera gånger i veckan. När en artikel är klar kan den publiceras direkt.
Vi har inga utgivningsdagar eller deadlines, händer det något kan vi agera direkt. Läsarna kan kommentera och reagera. En bra artikel delas många gånger på Facebook, Twitter och Instagram och sprids snabbare än vinden.
Och nu då, vad ska ske 2015?
Åtskilligt. Du kommer se skillnad.
Planer och idéer
Allt fler blir intresserade av Idrottens Affärer, både redaktionellt och kommersiellt.
Vi fyller ett tomrum inom idrotten och media – att rapportera ur ett ekonomiskt perspektiv. Balanstricket att både skriva om affärer lika väl som om människor har blivit vägvinnande. Ett exempel är artikelserien "Kraftfulla kvinnor inom idrotten". För att inte tala om "Idrottsstäder" där vi vet att många kommunansvariga suger i sig vartenda ord och vill veta ännu mera.
Viljan att publicera artiklar som förklarar eller åtminstone ger bakgrunden till händelser uppskattas av många.
Vi har planer och idéer för hur Idrottens Affärer ska bli ännu bättre 2015 via några riktigt spännande satsningar, nya medarbetare och inte minst ska vi etablera nya affärsdelen IA Event.
Vi gör det för din skull. Så kontakta oss när du har en idé.
Mest lästa just nu
Tiderna förändras. I fortsättningen står barnpassning på programmet när fotbollslandslagen har match. Detta som en konsekvens av diskussioner mellan SvFF och spelarrepresentanter.
På webben skriver Svenska fotbollförbundet (SvFF) att i samband med att spelaravtalet för A-landslagen i fotboll förlängts över 2025 har stödet vid föräldraskap förbättrats.
Kristinebergs idrottsplats, även kallad Krillan, i Stockholm, invigdes i början av 1930-talet. Här har många friidrottstävlingar och fotbollsmatcher arrangerats sedan dess.
I dag har gammalt blivit som nytt, sprillans nytt!
Allt är förändrat och förbättrat. Här är åtgärdslistan som åtskilliga kommuner skulle vilja kopiera med önskan att kunna göra det samma. och, detfinns pengar att hämta
Vem blir Årets Svenska Kvinna 2025? Kommer SWEA Internationals utmärkelse att gå till en av Sveriges mest internationellt framgångsrika affärskvinnor, en läkare och humanitär hjälparbetare, en hyllad skådespelare och regissör, en generalmajor inom Försvarsmakten, en världsrekord-hållande simmare eller en motorsports-legend?
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Carlsberg Group är tillbaka i den europeiska landslagsfotbollens finrum. Här är man väl insatta i konsten att skapa avtal som gynnar varumärket. Via nya partnerskap med dels UEFA och dels Svenska Fotbollförbundet är bolaget nu fotbollsölet till och med år 2030.
Avtalet har en betoning på en jämn fördelning mellan herr- och dammästerskapen.
Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.
I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.
Alla friidrottsvänner är att gratulera. Sporten får rekordmycket utrymme i TV, i synnerhet i år, men även framåt. Både Discovery och SVT är angelägna om att bjuda på direktsändningar från galor världen över. SVT har säkrat rättigheter till 2030 - och i ett flerårigt avtal med nyaGrand Slam Track har Warner Bros och därmed Discovery kommit över rättigheter i Europa och Asien och nya Superligan.
MFF satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.
26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.