Dessa medelålders män...

Rent pinsamt blir det att kolla slutspelet i ishockey. Inte för att spelet är dåligt, utan för att alla kommentatorer, med ett litet undantag, är medelålders män som låter likadant, säger samma saker, intervjuar på samma sätt, ställer samma frågor och är totalt förutsägbara.
I likadana kostymer
Jag borde gråta men jag blir full i skratt när jag ser alla dessa män, i likadana kostymer (samma sponsor) inklippta bredvid varandra och stå och hålla med om vad den andra mannen i blå kostym just sagt.
Var är nyfikenheten? Tempot? Överraskningarna?
Finns inte.
Skrattretande
SHL:s varumärke har byggts upp i CMore under grundspelet. Nu när det närmar sig slutspel ska mamma TV4 ta över. Det är knappast en bra ide. Inget klokt sätt att bygga varumärken på. TV4 är en trött och oinspirerad mamma, och mycket reklam ska det vara, och så blir verkligen skrattretande med alla dessa ...män.
Just nu känns all sportbevakning trött, SVT som kämpar på med sina gamla format ( men all heder åt Jakob Hård), TV4 samma och så har vi CMore, och kvällstidningarna och morgontidningarna.
Om man inte har haft råd att köpa rättigheter till stora tävlingar, varför gör man inte istället reportage och därmed hittar nyheter?
Så enformigt och trist
När hade SVT en egen nyhet? TV4? Radiosporten? När gjordes det överraskande reportage i dessa kanaler, det oförutsägbara, som Jens Linds reportage om en dåtid som är spännande i nutiden?
För att fortsätta att bygga en liga, som SHL, som fotbollsallsvenskan för damer och herrar, måste kreativiteten finnas, nytänkandet, det man inte förväntar sig men som är klockrent. Där måste också finnas kontinuiteten och förvåningen.
Men inte bara medelålders män i likadana kostymer, som låter, tycker och tänker likadant. För det är bara förbaskat trist, och bygger inga varumärken. Bara trötthet och ointresse.
Mest lästa just nu
Mjällby AIF toppar allsvenskan, men säljer samtidigt spelare och stärker egna kapitalet rejält på ett egentligen sensationellt sätt.
I söndags sluttfördes förhandlngarna runt t succémittfältaren Nicklas Röjkjaer som lämnar Mjällby. AIF 26-åringen har skrivit på för danska FC Nordsjälland. Samtidigt står det klart att klubben har sålt spelare för runt 60 miljoner på bara några år, vilket faktiskt är en del av strategin att bygga en starkare förening och då ingår att säkra en ekonomisk framtid - och av bara farten förstärka - så pass att laget övertar och behåller ledningen i allsvenskan.
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg
Om planerna skulle förverkligas överträffas alla andra satsningar i Sverige.
En arkitekttävling om hur de nya arenorna slutligen ska se ut är redan inledd. Och göteborgarna själva ska få rösta för att bli delaktiga i valet.
Carl Bergkvist, chefekonom på Stockholms Handelskammare, har tagit del av effekterna från ishockey-VM i Stockholm. Då får han något drömmande i blicken.Enligt beräkningarna innebar VM en turistekonomisk omsättning, inklusive biljettintäkter, på 729,9 miljoner under VM-perioden i maj . Nu menar han att ett fotbolls-EM 2029 skulle kunna ge över 900 miljoner kronor till Stockholmsekonomin
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna.
Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.
Svensk Hockey-TV har haft sitt mest framgångsrika år hittills under säsongen 2024/2025. Plattformen, som sänder hockey från hela Sverige – från cuper och ungdomsserier till elitnivå – har vuxit kraftigt i både räckvidd och användning. Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, 2,5 miljoner unika tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, har Svensk Hockey-TV blivit en del av den svenska hockeypublikens vardag.
I Djurgårdens nysatsning i SHL var 18-årige Anton Frondell ett bärande namn. Efter 11 mål i Hockeyallsvenskan och stort genombrott i den tuffa kvalserien mot AIK hade kraftfulle Frondell, 94 kg. en säker plats i l sportchefen Niklas Wikegårds ledande formationer.
I den årliga NHL-draften, nu i Los Angeles, förändrades allt, sedan Anton Frondell, 18 år ,uppväxt i Trångsund söder om Stockholm, valts som nummer tre av Chicago.